דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במרוץ נגד הזמן לפני גמר התיקון

במרוץ נגד הזמן לפני גמר התיקון

ידוע, שאנחנו נמצאים בשליטה מוחלטת של ההשגחה העליונה, אולם הידיעה הזאת נשארת רק כמילים ריקניות אם אנחנו לא מרגישים אותה ולא חיים בה. כל העבודה שלנו היא בכל רגע להגיב ברגש על ההשפעה מלמעלה, לחפש מי המשגיח בכל המתרחש. כלומר, אני לא סתם תופס את מה שקורה לי, אלא "במוחא וליבא", במחשבה וברגש, משייך את כל מה שקורה להשגחה העליונה שחוץ ממנה אין כלום. אני מבין שהכול קורה כדי לקשור אותי אליה, וכנראה שעליי להיות מוכן לזה. אם אני לא מוכן לזה, יתכן שזה מפני שהתרשלתי בעבר וזאת כבר בעיה שלי.

בעל הסולם כותב, שאם המלאך שנשלח מלמעלה לא יכול לטפל באדם ולהביא אותו לדבקות עם הבורא, אז הבורא מחליף את המלאך הזה באחד אחר. לכן, צריך להבין שאנחנו כבר מפגרים בתיקונים והם מתקרבים למימושם הטבעי, מתחילים להיות יותר ויותר מורגשים.

אנחנו מוצאים את עצמנו בחוסר זמן, והמצבים שאנחנו עוברים נראים לנו יותר ויותר מורכבים. בצורה כזאת הם דוחפים אותנו לפתרון הנכון, ומצידנו דרוש רק להשקיע יותר יגיעה. אין מה לעשות, כפי שכל העולם מתקרב לזמנים קשים, כך גם אנחנו.

לא צריך לחכות שיהיה יותר קל, להיפך. ומטרתנו היא להתחבר ומתוך החיבור הזה להבין כיצד מבינים נכון את ההשגחה העליונה. אנשים השייכים לדרגה ד' שבד' נקראים "ישר אל" (ישראל), כי בהם מתעוררת ההשתוקקות לגלות את המשגיח. וכדי לכוון את עצמנו אליו נכון, עלינו להתחבר. בחיפוש אחר החיבור הנכון, אנחנו נמצא כיצד להתייחס לכל רגע כדי לגלות בו את פעולת המשגיח וגם את המשגיח בעצמו, להגיע לדבקות עימו וכך להתקדם.

כל זמן שאנחנו לא מגלים את המשגיח, המצב הזה נקרא "גלות". וכל רגע שאנחנו מגלים אותו בתוך ההסתרה, בתוך הגלות, מצב זה נקרא "גאולה". כך צריך לקבל את המצבים שלנו עד שאנחנו נחבר את כל המאמצים שלנו למאמץ כללי אחד ובעזרתו נגלה את המשגיח בעוצמה של "שישים ריבוא נשמות".

ובהמשך אנחנו כבר מתחילים להכיר את המשגיח לכל עומקו. אנחנו לא סתם מגלים אותו, מגלים שהוא קיים ופועל עלינו, אלא מגלים את כל הביטויים שלו. בכל פעם הוא ניצב לפנינו דרך דמויות שונות, ואנחנו, למרות כל המצבים הלא נעימים, רוצים לגלות אותו ולהדבק אליו. כך אנחנו מגלים, חוקרים אותו ונדבקים אליו יותר ויותר, עד שמגיעים לדבקות המוחלטת שנקראת "גמר התיקון".

מתוך ההכנה לשיעור, 04.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ה"רשימו" החי בתוך האדם
חוטים בלתי נראים של ההנהגה העליונה
אתה יכול לקלל, אבל רק אל תשכח אותי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest