דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתחברו, ואז תצליחו

תתחברו, ואז תצליחו

בעל הסולם, "שמעתי", קמ"ד, "ישנו עם אחד": "המן אמר שדעתו הוא, שנוכל להצליח לאבד היהודים, מטעם שהם בפירוד בין אדם לחבירו, על כן הכח שלנו נגדם בטח נצליח, כי זה גורם פירוד בין אדם למקום, וממילא ה' לא יעזור להם כיון שהם נפרדים ממנו.

לכן הלך מרדכי לתקן את הפגם הזה, כמו שמבואר בהכתוב "נקהלו היהודים, וכו', להקהל ולעמוד על נפשם". היינו על ידי ההתאחדות הצילו את נפשם."

כאשר היהודים בפרס היו מאוימים בהשמדה, הם לא הלכו למלך להתלונן על המן ולא ניסו להוכיח שהוא לא צודק. היהודים גם לא הלכו להמונים כדי להפיץ ביניהם ולהוכיח לאומות העולם את צדקתם.

במקום זה הם התחברו ביניהם ובכך הצליחו להינצל. אפילו שהכוח הפיזי שלהם קטן, אבל הכוח הרוחני של החיבור שלהם הוא עצום. דווקא בעיקר האיחוד לאחד שלם מביא ניצחון, מממש את ההפצה ועושה את כל מה שנחוץ.

יוצא מכך, שההפצה היא הכרחית בראש ובראשונה בקרב העם היהודי עצמו. "תתחברו", אמרה מלכת אסתר לחברי העם, "ואז נצליח".

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", ס"ז: "ובהיות האדם מישראל, מגביר ומכבד את בחינת פנימיותו, שהיא בחינת ישראל שבו, על חיצוניותו, שהיא בחינת אוה"ע שבו דהיינו שנותן רוב טרחתו ויגיעתו להגדיל ולהעלות בחינת פנימיות שבו לתועלת נפשו, וטרחה מועטת בשיעור המוכרח הוא נותן לקיום בחי' אוה"ע שבו, דהיינו לצרכי הגוף. הנה אז גורם במעשיו, גם בפו"ח דכללות העולם, שבני ישראל עולים בשלמותם מעלה מעלה, ואוה"ע, שהם החיצוניות שבכללות, יכירו ויחשיבו את ערך בני ישראל. ואם ח"ו להיפך שהאדם הפרטי מישראל, מגביר ומחשיב את בחינת חיצוניותו, שהיא בחינת אוה"ע שבו, על בחינת ישראל שבו, וכמ"ש (דברים כ"ח) הגר אשר בקרבך, דהיינו החיצוניות שבו, יעלה עליך מעלה מעלה, ואתה, בעצמך, דהיינו הפנימיות, שהיא בחינת ישראל שבך, תרד מטה מטה. אז גורם במעשיו, שגם החיצוניות שבכללות העולם, שהם אוה"ע, עולים מעלה מעלה, ומתגברים על ישראל ומשפילים אותם עד לעפר, ובני ישראל, שהם הפנימיות שבעולם ירדו מטה מטה ח"ו."

באופן כזה, סדר הכוחות נובע מתמונת המציאות הכללית. ולכן אנחנו צריכים להבין שהכול תלוי בנו. קודם כל, עלינו לדאוג לחיבור, לאיחוד של קבוצת "בני ברוך" העולמית כחלק הפנימי של "ישראל". ואחר כך חייבים לדאוג ל"ישראל" החיצונית ובכל כוחנו לאחד את העם היהודי.

רק כך אנחנו נעורר את תיקון העולם, רק אם נתקן לא אותו, אלא דווקא את האיחוד שלנו. בזה עלינו להתעסק וסביב זה צריכה להיות ההפצה שלנו.

כן, אנחנו מביאים לכל העולם את המסר על החיבור על פי השיטה של חכמת הקבלה. אבל מפני שזה עוזר גם לנו להתחבר, ולא מפני שעל ידי זה אנחנו מתקנים את העולם. העולם נהיה מתוקן על ידי החיבור שלנו. כאשר אנחנו מפיצים את המסר שלנו לקהל הרחב אנחנו נכללים עם האנושות וזה מסייע לחיבור הפנימי בינינו, והוא כבר באמת מתקן את העולם.

קטעים נבחרים על איחוד עם ישראל ותפקידו, מתוך שיעור בנושא "איחוד עם ישראל", 10.07.2024

ידיעות קודמות בנושא:
"שנו עם אחד"
לקבל כוח מתוך האיחוד
אין דרך אחרת לתקן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest