דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העבודה עם האחריות הגדולה ביותר בעולם

העבודה עם האחריות הגדולה ביותר בעולם

אנחנו נמצאים במצב מאוד מיוחד בהתפתחות האנושית. האבולוציה הביאה אותנו להרגשה עד כמה העולם שלנו, באשמתנו או לא, הוא עולם לא נוח, לא טוב, לא מסודר.

באיזו מידה אנחנו אשמים בזה, אני לא יכול להגיד, כי בכל זאת אנחנו פועלים עד כמה שאנחנו יכולים. אלה הם בני אדם, מה אפשר לדרוש מהם? האם אפשר לדרוש מהם משהו? האם עלינו לסדר את העולם, או שעלינו רק להתגלגל בו? האם אנחנו באופן כללי יכולים לפעול במשהו בצורה אחרת, בניגוד לטבע שלנו? הוא מניע אותנו, כך אנחנו בנויים. האם ניתן במשהו לשנות את זה?

אנחנו רואים שהחיים שלנו לא נוחים, קשים, והעתיד שלפנינו הוא גם לא ורוד ומלא אור. האם אנחנו יכולים לשנות את חיינו?

כאן באה חכמת הקבלה שחוקרת את כל המציאות ואת האדם שבתוכה. היא חוקרת את המציאות בצורה עמוקה במיוחד, בהרבה דרגות פנימה בתוך הטבע מכל המדעים הרגילים. היא מביאה לנו את המסקנות שלה ומסבירה לנו מה אנחנו באמת יכולים לעשות כדי לשנות את המציאות שלנו לטובתנו.

והמסקנה היא פשוטה מאוד ולא חדשה: הבעיה היא בכך, שהאדם הוא אגואיסט לפי הטבע שלו. הוא נפעל על ידי האגו שלו, כוח הפירוד שבינינו. כל אחד רוצה לטובתו ונהנה מכך שהוא יותר מאחרים, או שהוא מעלה את עצמו מעל האחרים, או אפילו מוריד את האחרים לעומת עצמו. האדם נהנה מיחס מועדף לעצמו בהשוואה ליחס לזולת.

ואם לא היינו נפעלים על ידי הכוח הזה, אלא היינו משתוקקים קצת יותר לאחדות, לחיבור, לשוויון, אז בוודאי היה לנו טוב. האנושות כל הזמן חשבה שהיא מסוגלת להגיע לשוויון ולצדק. היו לא מעט מהפכות ומאבקים לאורך ההיסטוריה, ואנחנו רואים שכולם היו לריק.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו איך בכל זאת אנחנו יכולים לבנות לעצמינו חיים טובים. על ידי זה אנחנו גם יכולים להגיע לאיזון, לרוגע, להשתוות עם הטבע בכל מה שנוגע להוריקנים, צונאמי, התפרצות הרי הגעש, גלי חום וקור, התחממות גלובלית, הכחדת הצומח והחי, וכן הלאה. דווקא אנחנו, בני האדם, על ידי היחס הנכון בינינו, יכולים לגרום לכל דרגות הטבע להתאזן, כך שכל חלקי הטבע, דומם, צומח, חי ובני אדם, כולם יגיעו להרמוניה, לשיתוף, להשתוות, לחיים טובים ומאוזנים.

ובנוסף לכך, יש בעבודת האדם על החיבור הנכון עוד דיוק נוסף: מכל האנושות העבודה הזאת ניתנה במיוחד לקבוצה קטנה שכבר מתחילת ההיסטוריה האנושית, מזמן בבל, גילתה שהיא כן מסוגלת, מעוניינת, מיועדת לעבודה הזאת. היא משתוקקת לחיבור, לאיחוד, ולמעשה מוכנה על ידי העבודה הזאת לטפל בכל יתר האנשים שאינם משתוקקים לזה.

לקבוצה הזאת שנוצרה עוד בבבל העתיקה קראו ישר-אל, "ישראל", כי היא משתוקקת למושג "אחד", לאיחוד. א-ל זה אחד, מציאות אחת.

היום, אחרי שלושת אלפים חמש מאות שנה, הקבוצה הזאת אינה מותאמת לתפקיד הזה. ובזמננו, כמו בבבל העתיקה, בקרב האנושות של בבל המודרנית, קמים אנשים שרוצים, כמו בבבל דאז, להגיע למושג "אחד". לכן גם הם נקראים "ישראל", ובהתאם להתעוררות שלהם האנשים האלה חייבים לממש את הייעוד הזה.

בנוסף לכך, ישנם גם אנשים שהיו פעם שייכים לקבוצת ישראל, אבל עזבו את הנטייה הזאת, את הכיוון הזה בעבודה. וגם הם בכל זאת מחויבים להצטרף לאותה העבודה של חיבור, של איחוד.

לכן, יש כמה מעגלים שעוסקים בתיקון העולם:

• קודם כל, זה "ישראל" – אלה שבעצמם מתעוררים לעבודה הזאת. ואנשים מכל אומות העולם שמתעוררים לעבודה הזאת, גם שייכים למגמה הזאת, להצלה האנושית.

• אלה שנקראים "ישראל" על פי מקור הלידה שלהם, על פי התורשה. גם הם שייכים ומחויבים לזה, אף על פי שהם לא יודעים, לא מבינים ולא רוצים את זה.

• כל יתר האנושות, שבכל אחד ואחד שמתגלה בו הנטייה לזה, מתגלה רצון, הוא מבין שכדאי, ואז הוא משייך את עצמו לאותה התנועה.

היום האחדות הפכה להיות נחלה כלל אנושית. בכל מקום בעולם, האנשים שמבינים שרק על ידי האיחוד אנחנו יכולים להינצל מכל המכות, מהתמודדות מול הטבע שלהם, האנשים שמחפשים פתרונות למשבר, הם במוקדם או במאוחר מגיעים לחכמת הקבלה. אחרי כל הבירורים מסתבר שהיא המקור לתיקון, המקור של הידע והכוח.

המקובלים כתבו הרבה על כך, שדווקא האיחוד יציל את האנושות. חוץ מזה, חכמת הקבלה מסבירה לנו שאנחנו לא צריכים לברוח מהרע, כמו חיות שבורחות מיער בוער. להיפך, במצב המיוחד שאנחנו נמצאים היום ישנה כוונה עמוקה של הטבע שרוצה להביא אותנו לדרגה יותר נעלה. לא סתם הביאו עלינו צרות כדי שנמצא דרך להצלה, זה לא מתוך השלמוּת של הטבע לעשות כך.

העניין הוא שעל ידי זה שאנחנו מתקנים את עצמנו, מתחברים, אנחנו מעלים את עצמנו לדרגה חדשה של קיום, אנחנו יוצאים לעולם השלם, לעולם הרחב, למציאות שמעל החומר. אנחנו עוד נראה ששם אנחנו קיימים בצורה האמיתית, ששם הגוף האמיתי והנשמה שלנו, ועכשיו אנחנו נמצאים רק במעין חלום.

כיצד ניתן להגיע מחלום לחיים האמיתיים? – על כך מסבירים לנו המקובלים, לשם כך ניתנה לנו חכמת הקבלה.

מתוך שיעור בנושא "אחדות עם ישראל", 10.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אין במה לקנא
הקרב האין סופי עם האגו
גזע אברהם, יצחק ויעקב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest