השכר הוא השפעה

שאלה: שחקנית אחת מפורסמת מאוד ביקשה להסביר מה המשמעות של חיבור, שלא יהפוך לחבורת ליצנים? היא וכל משפחתה צופים בערוץ 66, אך המושג הזה עדיין נשאר לא ברור עבורם.

תשובה: "עם ישראל" הוא חלק של האנושות אשר קיבל צורך נוסף ואינו מסכים לחיות בעבדות של האגו שלו ברמה הגשמית, הבהמית, הארצית בלבד. ב"ישראל" ישנו ניצוץ נוסף המקשר אותו עם הבורא, עם מקור האור. לכן הוא לא יכול להסתפק בחיים הגשמיים במישור הארצי, אלא חייב להתחבר עם המקור העליון.

על מנת להשיג את המילוי הרוחני, את הקשר עם המקור העליון, מוכרחים להתחבר בינינו, כלומר לחבר את הניצוצות שלנו. באופן כזה יש לנו עבודה כבר בשני מישורים. העבודה במישור הגשמי מכוונת לסיפוק הקיום הסביר שלנו, ללא הפרזות, אך גם ללא סיגוף.

ואילו כל שאר המאמצים צריכים להיות מכוונים להתעלות רוחנית שתלויה במלואה ברכישת הצורך לחיבור, לא להשגת החיבור עצמו, אלא לרצון אליו. החיבור עצמו יגיע לאחר מכן בזכות האור העליון.

"ישראל" גם מתחלקת לשני חלקים. חלק אחד מרגיש את המשיכה להשגת העולם הרוחני, והוא כולל אנשים שונים, לא רק מעם ישראל הגשמי, אלא גם מעמים האחרים, וזה נובע מההתכללות ההדדית של הנשמות אחרי החורבן של בית המדרש והגלות שבאה אחריו.

בינתיים, אלה הם רצונות אגואיסטיים להשיג את הבורא, והרצונות האלה מלובשים באגו שלנו. ולכן אנחנו רוצים להגיע לבורא על מנת ליהנות ממנו, להתמלא, להרגיש אותו, לגלות את העולם הבא, להתעלות מעל המוות.

אבל לאחר מכן אנחנו מתחילים להבין שכל זה מגיע ברצון להשפיע. ולכן כל השאלות ששאלנו בהתחלה על השגת העולם הרוחני נהיות חסרות תוקף. כך האדם עובר משבר פנימי מאוד רציני, סובל מירידות, אכזבות באגו שלו.

כי הוא פתאום מבין שהוא לא מקבל מילוי אגואיסטי, אלא דווקא להיפך – הוא חייב לממש את עצמו בצורה הפוכה, בהשפעה. כך, שלב אחר שלב, אנחנו מתחילים להתקרב לאמת, שזה מאוד לא פשוט. בסופו של דבר, אנחנו חייבים להיות מוכנים לעזוב את האגו שלנו על מנת להשיג את הבורא. "להשיג", זה לא אומר לתפוס או לחטוף אותו, אלא להיפך, להקריב את עצמך, להעביר לו את עצמך, להתמסר לבורא.

וכאן נהיה ברור, שאין בכלל ביכולתנו לעשות זאת, כי הרי אנחנו אגואיסטים מוחלטים. הדבר היחיד שאנחנו יכולים זה להבין שפעולה כזאת מתבצעת בזכות המאור המתקן, שהופך את ההבנה, המודעות וההערכה שלנו.

אנחנו מתחילים להעריך את ההשפעה יותר מהקבלה, מעדיפים אותה, וכך ההשפעה הופכת לשכר עבורנו. אנחנו רוצים להיות המושפעים, להשתחרר מכל הרכישות האגואיסטיות ולהתמסר לשירות כולם, ודרכם – לבורא, כדי לעשות לו נחת רוח. דווקא זה נקרא חיבור.

מתוך ההכנה לשיעור, 03.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אורחים הוגנים
פעולה לא פשוטה, אבל מובנת מאוד
ניצוצי הזדככות לכל המין האנושי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest