דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צריך להתפלל עבור כולם

צריך להתפלל עבור כולם

שאלה: איך לכוון את עצמנו נכון בזמן קריאת ספר הזוהר כדי לרפא את כל הצרות הפרטיות של כל אדם, של עם ישראל ושל כל העולם?

תשובתי: צריך להתפלל, לבקש, להתכלל בתוך הכאב של האנשים הקרובים לנו וגם הרחוקים. אבל אנחנו לא מתפללים עבור חולה מסוים, אלא עבור תיקון המחלה הכללית שמתגלה לפנינו עכשיו דרך הבעיה של אדם מסוים.

יש להתפלל עבור התיקון הכללי, מפני שמה שאנחנו רואים הוא רק ביטוי פרטי של הקלקול הכללי. זה כולל את הנערים החטופים, כך צריכה להיות מסודרת התפילה.

שאלה: מדוע תפילה עבור הכלל מעשית יותר מאשר בקשה עבור אדם מסוים שיותר קרוב ללבי?

תשובתי: בקשה עבור אדם מסוים יותר קרובה לאגו שלך. מצד אחד, אתה מתפעל יותר ממה שיותר קרוב לך. אבל מצד שני, מה ההבדל אם הרצון להשפיע משפיע למישהו קרוב או לאדם רחוק?

ל"אור חסדים" אין גבולות, הוא מתפשט בכל המקומות באותה העוצמה. אז מדוע אתה רוצה להתפלל עבור מישהו מסוים?

ידוע לנו שכולם קשורים עם כולם ויש רק נשמה אחת. לכן, כל פגם שמתגלה במישהו הוא תוצאה של המחלה הכללית. אז כיצד אפשר לרפא אדם מסוים בלי לרפא את המחלה הכללית? צריך להתפלל עבור הכלל.

אם אתה מסוגל לתקן את הכלל על ידי תפילתך, אז האדם שראית אצלו מחלה כלשהי, גם יתרפא. אחרת זה לא עובד, הרי אנחנו נמצאים במערכת גלובלית, מערכת אחת. נניח שמישהו חולה בשפעת, אתה לא יכול לרפא רק אותו, אלא אתה חייב לרפא את המגיפה בכל העולם, כי זאת מערכת כללית. לא יכול להיות שיש פגם במקום אחד, אפילו אם נדמה לנו שאנחנו רואים רק מרכיב אחד מקולקל. אבל הקלקול הוא לא רק בו, אלא בכל המערכת. ורק כלפיך זה מוצג כפגם בחבר. אתה חייב לטפל בכלל, והבעיות הפרטיות שאתה רואה הן רק תגובה על הקלקול הכללי. מרכיב בודד בכלל אינו קיים בי ולא במישהו אחר בשום צורה. אם אני רואה קלקול, סימן שהמערכת חולה.

אנחנו רואים זאת בעולם. אם אנחנו רוצים לתקן פרט כלשהו בממשלה, בחברה, אז שום דבר לא יעזור, מפני שאנחנו לא ניגשים לזה נכון.

מתוך שיעור על פי ספר הזוהר, 17.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אני מסתכל על העולם ומצטער על הייסורים שלו
להתפלל עבור כל אחד או עבור כולם?
עבור מי לבקש את האור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest