דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא נצליח להסתתר מיום המחר

לא נצליח להסתתר מיום המחר

שאלה: למה אנשים רבים מנסים לחיות רק את היום, את הרגע הנוכחי, בכך שמרכזים בו את כל המחשבות שלהם ולא מאפשרים למחשבות לברוח לעבר או לעתיד?

תשובתי: כך פועל הכוח ההגנתי של הגוף שלנו שמכוון אותנו רק לתענוגים. בכל רגע אני רוצה ליהנות בצורה אופטימלית, כלומר להשקיע מאמצים ואנרגיה מינימליים ולקבל תענוג מקסימלי. לפי העיקרון הזה אנחנו חיים.

הבעיה רק בזה, שככל הנראה בתוך הטבע מותקנת תוכנה, שבהתאם אליה אנחנו חווים בעיות גדולות בגישה כזאת לחיים. אם אנחנו משתוקקים רק לקבלת תענוג, אז בסוף כל המאמצים להישאר בצורה כזאת אנחנו מקבלים מכות שמחייבות אותנו לשנות את הגישה שלנו.

אני לא יכול לעצום עיניים ולא לחשוב על מה שיהיה איתי, כמו שנאמר: "נאכל ונשתה כי מחר נמות". כי ה"מחר נמות" הזה הופך להיות עד כדי כך מאיים, שאני כבר לא יכול ליהנות מהיום.

כאן הכול תלוי ברמת התפתחות האדם וכל האנושות. אנחנו מגיעים לכזאת התפתחות, כאשר העתיד הופך להיות חשוב מאוד עבורנו לא פחות מההווה. אנחנו לא נוכל לברוח מהמחשבות עליו ולקחת איזה סם כדי לחיות רק את היום.

אנחנו לא נצליח להסתתר מיום המחר. ואז אנחנו נצטרך ללמוד ולהכיר את מקור החיים ואת מטרתם. אבל בינתיים אנחנו עוד מנסים לחמוק, עוד לא הגענו להכרה שזה לא יעזור.

כי כאשר אנחנו מחנכים את ילדינו, אנחנו לא נאמר להם שהעיקר זה לסחוט תענוג מקסימלי מהרגע הנוכחי ואחר כך שיהיה מבול. אנחנו יודעים שכך זה בלתי אפשרי ולא יביא לחיים מאושרים. הם יצטרכו לפקוח עיניים ולדעת לאן הם הולכים, מה מבטיח היום ומחר. אותה ראייה אנחנו צריכים לגלות גם בתוכנו, רק עוד יותר רחבה.

שאלה: ומה נותנות השיטות שמלמדות לחיות את הרגע הנוכחי?

תשובתי: שיטות כאלה מורידות את האדם לדרגה בהמית. כי בהמה הרי מחפשת רק איך ליהנות בכל רגע של החיים שלה, ולכן לא ממש חושבת על העתיד.

לבהמות יש יכולות טבעיות להרגשת העתיד: הן מרגישות מראש התקרבות של צונאמי, התפרצות של הרי געש, רעידת אדמה. הן מרגישות בצורה עדינה את הטבע, את שינויי האקלים. אבל אלה הם אינסטינקטים מוגבלים מאוד. האדם רואה הרבה יותר, ואנחנו צריכים להשתמש בזה, כדי לא לגזור על עצמנו חיי ייסורים, וכמו כן לא להשאיר לילדינו, לדור הבא, כזה עולם שבו הם יסבלו.

אם נסתכל על החיים במבט יותר בוגר ובשל, אז אין לנו ברירה – אנחנו חייבים לגלות את התוכנית של הבריאה ולפתח בנו יכולת להשגת העתיד.

בדרך כלל העתיד מפחיד את האדם באי ידיעתו, כי הוא אינו מסוגל לנהל אותו. אבל לא מדובר סתם על השגת העתיד, אלא על קבלת כלים שעל ידם אנחנו נוכל לנהל את העתיד כמו את ההווה. אנחנו נהפוך לבעלי הבית של העתיד שלנו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 353, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שחרור מכבלי הזמן
האם אפשר ללמוד לראות את העתיד?
על סף מדרגת האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest