דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השליחות של נדב ואביהו

השליחות של נדב ואביהו

"לאהרן היו ארבעה בנים, ששניים מהם, נדב ואביהוא, לא רק שהיו יפים, אלא היו בעלי יכולות יוצאות דופן." (מ. ויסמן, "מדרש מספר", פרשת "שמיני").

יופי, נקרא קבלת "אור חכמה" (אור החיים) בעל מנת להשפיע.

יופי שייך לחלק הנקבי של הנשמה ("קו שמאל"), לרצון לקבל, שיכול לעבוד בעל מנת להשפיע. אבל אצל נדב ואביהו זה התגלה בצד ימין, מפני שהם בנים. כלומר מדובר דווקא על טעות האופיינית לנעורים. אבל נעורים נקראים, כל רכישה והסתגלות התחלתית של מדרגה חדשה.

"אם נוסיף לזה את התמימות והיושר שלהם המוכרת על ידי כל, אז ברור, שבעתיד הם היו צריכים להפוך למנהיגי העָם. אפילו השמות שלהם עצמם מצביעים על גדלות: "נדב" מסמל, שהוא ראוי לתפקיד גבוה (נדיבות), "אביהוא", מורה על כך, שהוא היה ראוי להפוך להיות אב של העָם היהודי.

לא רק אחרים ציינו את הייחודיות שלהם, הם עצמם הכירו בזה. פעם נדב אמר לאביהוא: "כאשר משה ואהרן לא יהיו יותר, אנחנו נתפוס את מקומם". והבורא ענה לו: "אנחנו עוד נראה, מי יקבור את מי".

שאלה: מה זה אומר, "כאשר משה ואהרן לא יהיו יותר, אנחנו נתפוס את מקומם"?

תשובתי: זה אומר, שבנים יכולים לעלות גבוה יותר מדרגת אבות.

ברוחניות אין מוות. כאשר אנחנו נעבור את הדרגה של משה ואהרן, אז ודאי שנהיה יותר גבוהים מהם, נהיה במקומם.

משה ואהרן, זה שני קווים, שתי מדרגות, אחת תחת השנייה אפילו ב"קו אמצעי". אהרן, זה יותר "קו שמאל", משה זה "קו ימין", וכך הם עובדים ביניהם ב"קו אמצעי". אותו הדבר גם נדב ואביהו.

בעיקרון, נדב ואביהו באמת נמצאים בדרגה גבוהה יותר מאשר משה ואהרן. אבל הם דווקא צריכים להראות על גילוי הרע, בזה השליחות שלהם. ולכן בסופו של דבר הם מתים, אבל בכך הם מבצעים את שליחותם. למעשה, אלה הן שתי תכונות שצריכות לגלות את המדרגה הבאה מעל משה ואהרן.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 15.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אם הנעורים היו יודעים…
ניסיון מר, שלא אבד לשווא
נתק וקשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest