דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מדינת מקובלים למקטנם ועד גדלם

מדינת מקובלים למקטנם ועד גדלם

שאלה: איך מפתחים רגישות כלפי הרצונות של הקהל?

תשובתי: ככל שאתה תצא יותר לקהל, כך אתה תקבל מהם יותר כלים. אפילו שתהיה קשוח וחסר רגישות ויהיה לך קשה לעבוד עם אנשים, אתה בכל זאת תתחיל להתפעל מהם.

מפני שאתה משקיע בהם מאמצים, אז האגו בעצמו מחייב אותך למלא אותם.

כי הם הופכים להיות הילדים שלך. אתה משקיע בהם, שם נמצאת היגיעה שלך. חלק ממך כבר נמצא בהם לאחר שאתה טיפלת בהם. לכן אתה תרצה להתכלל עם החסרונות שלהם ולמלא אותם. העיקר זה לעבוד כמה שיותר בהפצה. ככל שאנחנו נספוג מהר יותר את החסרונות של הקהל, כך אנחנו בעצמנו נתקדם מהר יותר.

ולמעשה, המדרגה התחתונה היא לא ממש תחתונה בשבילנו, כי הרי כתוב: "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם". ובמיוחד שאנחנו עובדים עם הקהל הרחב על אדמת ארץ ישראל, כלומר יש לנו עסק עם רצון שכבר היה פעם מסודר בעשר ספירות.

עָם ישראל השיג את המצב הרוחני ונשבר. לכן אנחנו חייבים להביא אליו את שיטת התיקון. זה לא מספיק סתם לחבר את עָם ישראל אלינו, אלא צריכים לעשות מכל אחד מהם מקובל, בעל השגה רוחנית.

אם הם לא ירצו לעלות לדרגה כזאת, אז אנחנו גם כן לא נעלה. אנחנו צריכים לראות בהם אנשים שמתחברים אלינו באותה המדרגה כמונו. ואנחנו נראה שהם מהר מאוד משיגים אותנו.

חייבים להעביר להם את שיטת התיקון, בזה שמתחילים מהסבר קצר ואחר כך יותר ויותר רחב. כל אחד צריך להיות בעל השיטה כדי שיוכל להסביר אותה לעצמו ולאחרים: שיבין את מחשבת הבריאה ואת מטרת הבריאה, את המשימה של עָם ישראל ושל אומות העולם, הסיבה למשבר והדרך של התיקון שלו.

ואחר כך הם ירצו לדעת מה מסמלת התורה, הם יהיו המומים מהגילוי של מה שמסתתר שם. אנחנו חייבים להסביר את כל זה, כי ללא זה עָם ישראל לא יבצע את המימוש שלו. ואחריו גם כל העולם חייב לעשות את אותו הדבר.

אנחנו נצטרך ללמד ולחנך את כל העולם. זה נקרא להיות "אור לגויים". אנחנו מדברים על מצב שבו כל אחד יקבל איזו בחירה חופשית, אולי זה לא יקרה היום או עכשיו. אחרת אין לו מקום בכלי הכללי. נאמר: "ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים", כלומר כל אדם ירגיש חיסרון לדבר הגבוה ביותר.

ועכשיו הדבר החשוב לנו ביותר זה להתחיל ללמד את הקהל, בהדרגה, בגלים. מתחילים סתם מהיכרות, אחר כך משחקים, וכך בהדרגה לאנשים מתחילות להיפקח העיניים. אנחנו צריכים לגדל אותם, ולא להביא להם סתם איזה עירוי עם תמיסה מזינה. זה לא מספיק לדרגת האדם.

מתוך ההכנה לשיעור, 08.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מרכז תיקון העולם
אי אפשר לבנות "פרצוף רוחני" ללא איחוד העם
מסע של אדם בחיפוש אחר נשמתו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest