דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התיקון האישי שלי של כל העולם

התיקון האישי שלי של כל העולם

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף ע"א:

"ואז יזכה, כל אחד ואחד מאתנו, להגביר מעלת פנימיותו עצמו, דהיינו בחינת "ישראל" שבו, שהיא צרכי הנפש, על בחינת חיצוניותו עצמו, שהיא בחינת "אוה"ע" שבו, שהיא צרכי הגוף.

ויגיע כח זה, גל על כלל ישראל כולו, עד ש"עמי הארצות" שבנו, יכירו וידעו את השבח והמעלה של גדולי ישראל עליהם, וישמעו להם, ויצייתו להם.

וכן פנימיות אוה"ע, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם, שהם בעלי החורבן.

וכן פנימיות העולם, שהם ישראל, יתגברו בכל שבחם ומעלתם, על חיצוניות העולם, שהם האומות.

ואז, כל אוה"ע, יכירו ויודו, במעלת ישראל עליהם."

מכאן יוצא, שכל מי שמשתוקק לגילוי הבורא ונקרא "פנימיות" העולם, ישר-אל, צריך לדעת, שאפילו על ידי העבודה שלו בתוך הקבוצה הוא משפיע על הכלים החיצוניים. אם הוא יוצא לקהל הרחב, אז הוא מגלה ומקבל נחיצות עוד יותר גדולה להתחבר עם החלק הפנימי.

לכן, אף על פי שנראה לנו שהיציאה שלנו החוצה דרושה כדי לחבר אלינו את הקהל החיצוני, בעיקר, זה מיועד לחיזוק החיבור והאיחוד הפנימי. באופן כזה אנחנו מושכים יותר מאור, שדרך פנימיות הקבוצה מגיע לקהל החיצוני שאותו אנחנו הכנו. אבל בעצם אנחנו עוסקים בקהל החיצוני כדי להתחבר עם המאור. כאן כל הזמן נעשית כזאת עבודה הדדית.

נאמר, "המקיים נפש אחת מישראל, כאילו מקיים את העולם כולו", מאחר ועל ידי השבירה קיימת התכללות הדדית של כולם בכולם, ובכל אדם מתוך שבעה מיליארד יש את החלק שלו עצמו וחלקים מכל שבעה המיליארד.

האמת, שזה לא שבעה מיליארד, אלא הרבה יותר, כי מדובר על התכללות של כל הדורות, כל הגלגולים של הנשמות שכבר סיימו את התיקון שלהן ושעוד לא התחילו את התיקון שלהן, של כולם לגמרי. ההתכללות ההדדית פועלת למעלה מהזמן, מפני שמדובר על המבנה של הנשמה.

לכן, האדם צריך להגיד, שבשבילו נברא העולם, ובצורה כזאת לדאוג לתיקון. והתיקון הזה לא יכול להיות פרטי, אלא צריך להתייחס לכולם בהתאם למבנה של הנשמה. לכן כל רגע צריך לעשות לפי העיקרון הזה בדיקה: "על מה אני חושב, לֵמה אני משתוקק? האם ההשתוקקות שלי היא רוחנית או אגואיסטית לגמרי, אם אני לא לוקח בחשבון את התמונה האינטגרלית של כל העולם?".

כאן מאוד חשובה עבודת הבירור, שבעיקרון, כל העולם נמצא בכל אחד מאיתנו, וכל אחד לצורך התיקון של עצמו חייב לקחת בחשבון את כל העולם. צריך לקחת לתשומת ליבך שההתעוררות שניתנה לך היא לא בשבילך עצמך, אלא כדי להשקיע את עצמך בעולם, בכל האחרים.

על ידי זה שאתה תעשה את העבודה, בזה שאתה משפיע על כל העולם, בזה ששואף להביא את כל העולם לתיקון ובתוכו לגלות את הבורא, אתה מכין את הכלי הפרטי שלך לעשיית נחת רוח לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נדרשת השתתפות של כל העם
כאשר אתה מתקן את כולם, אתה מתקן את עצמך
העבודה בדור המשיח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest