דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך מפתחים את חוש הרגשת הזולת?

איך מפתחים את חוש הרגשת הזולת?

שאלה: איך מפתחים את חוש הרגשת הזולת?

תשובתי: חוש הרגשת הזולת מתפתח מניסיונות והשתדלויות להכניע את עצמי בכוח כלפי הסביבה הנכונה ולצרף אליה את הסביבה החיצונית, עד שהם יתחברו יחד ואני אשרת אותם. על ידי היחס הטוב והמטיב שלי אליהם, אני אגלה את הבורא, לפי חוק השתוות הצורה.

ככל שאני אשתדל להביא את הטוב לסביבה, במידה הזאת אני אגלה את הבורא, מפני שגם הוא מתייחס אליהם בצורה טובה ויפה: טוב ומטיב לרעים ולטובים. לכן גם אני צריך להשתדל להתייחס כך לכולם.

רעים, זה אותם האנשים שמשתדלים להיות טובים, אבל בינתיים הרע שולט עליהם. מזה שאני מגלה את היחס שלי אליהם בכל מיני צורות שונות, אני מגלה את הבורא, עד כמה שאני צריך להתאים את עצמי אליו.

הבדיקה והבירור אפשריים רק כלפי הסביבה. אין לי יותר איפה לפגוש את הבורא, לראות אותו ולמדוד במה אני שונה ממנו. הצורה שלו מתגלה בתוך הציבור הרחב או בתוך הקבוצה, כלומר בתוך הסביבה, בתוך העולם. לכן "עולם", זו "העלמה" של הבורא.

במידה שאני משתדל להתייחס טוב יותר לעולם ובהתאם לזה לשנות את עצמי, שם אני מגלה את הבורא. אין לי מקום אחר שבו אפשר להרגיש אותו, כי אין לו צורה. בזה שאני משנה את עצמי, אני מתחיל להתייחס אחרת לעולם, כלומר בצורה יפה וטובה, ואז בהתאם לזה אני מתחיל לגלות שהעולם זו השכינה שבה נמצא השוכן, הבורא.

מתוך ההכנה לשיעור, 26.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העולם קבוע ואני המשתנה
גאולת השכינה מהגלות
דרך האנשים לנהל דו-שיח עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest