משיח לאנושות כולה

בהשגת מטרת הבריאה קיים שיתוף פעולה בין מי שנקראים "ישראל" (ישר-אל) ושאר האנושות. "ישראל" הם חלק קטן (בכמות) של נשמות בהן מתגלים ניצוצות רוחניים, השתוקקות לגילוי הבורא. עליהם לממש את השתוקקותם לבורא בעל כורחם ואחר כך, על ידי הבחירה החופשית שלהם, "באמונה למעלה מהדעת".

חלקי הנשמה "ישראל", שנמצאים בדרגת המדבר ברצון לקבל, פועלים על הנשמות האחרות שנמצאות עדיין בדרגות הדומם, הצומח והחי של הרצון, ומעבירים את אור הידיעה, ההבנה והכוח מישראל אליהם. ל"ישראל" חוזרת התגובה מהדומם לצומח, מהצומח לחי ומהחי למדבר (ישראל), וכך כולם מצטרפים לתהליך התיקון.

בעל הסולם כתב: "וכאשר גם יתר האומות יכריעו את עצמם לכף זכות…". גם להם ישנה הבחירה החופשית, אך רק אחרי ש"ישראל" ישפיעו עליהם. אז יתגלה ה"משיח", האור העליון הכללי. המשיח (המושך), הוא כוח שמושך את האדם מהאגו שלו. התפשטות חכמת הקבלה בעולם נקראת "שופרו של משיח". כוח כללי הסוחף את כולם להתעלות רוחנית, הכוח שיתגלה בכל האנושות נקרא "משיח".

המשיח אינו בא לישראל, כיוון שעליהם להיתקן בעצמם. המשיח מתגלה לכל העולם דווקא רק אחרי שישראל, שקיבלו השתוקקות לתיקון עצמי, מתחילים לשרת את העולם, כיוון שהם כבר מתוקנים במידה שמסוגלים להשפיע לעולם. לכן, כשמדברים על זמני המשיח, מדברים על כך שאותה קבוצה, "ישראל", חייבת כבר להיות מתוקנת, ובמידה זו יכולה להתחיל לתקן את העולם, וההתעוררות בעולם נקראת "משיח".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 12.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הערבות זה לא לחלשים
מתי יבוא המשיח?
ממלכת משיח – רעיונות לתיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest