צעדים ראשונים

העיקר, זה היחס של האדם להסתרה, לחושך, אף על פי שהחושך הוא מאוד מתיש. דווקא על ידי היחס לחושך נקבע עד כמה התקרבת לגילוי, ולא היחס לאור, לזמן שבו אתה נמצא בעלייה.

בזמן של עלייה כולם רצים קדימה, כאילו שקיבלו זריקת מרץ. אלה העיקר, זה כאשר אתה נמצא בחושך, בחוסר אונים, בחוסר טעם, אתה בכל זאת מארגן את עצמך בדרגה הזאת כדי להיות "דומם דקדושה". עכשיו נותנים לך הזדמנות לנהל בעצמך את הכלים שלך, עד כמה שזה אפשרי.

בעלייה, בהתרוממות של מצב הרוח, כאשר המטרה מאירה ומושכת את האדם, דוחפת אותו קדימה, הוא לא מתקדם על ידי הכוחות שלו. דווקא מתוך החושך, מהירידות, "כי מציון תצא תורה", כי דווקא מהיציאות אתה זקוק למאור המחזיר למוטב, שנקרא "תורה".

ואז אתה אומר "אתה ה' מחסי", כלומר הבורא מחסה אותך. אתה מתחיל לראות בחושך הזה חסד עליון, כי החושך הזה מסתיר ממך כאלה תענוגים גשמיים שהיית רץ אחריהם, בכך שהיית שוכח מהקדושה. ולכן באה ההסתרה ואתה צריך מתוך ההסתרה לצייר לעצמך את החשיבות של הרוחניות ולעבוד עליה.

עכשיו נותנים לך הזדמנות לגלות את עצמך, כמו לילד שהעמידו אותו ונותנים לו לעשות את הצעדים הראשונים שלו לבד. אין ברירה, צריך לנסות לעשות את הצעדים האלה לבד, כי הם לטובתך, ולהבין שכל ההסתרה שהוכנה לך על ידי הבורא היא רק לטובתך.

ודאי שאי אפשר לעשות את זה לבד. הכי טוב, אם אתה נופל לאיזו סעודה, לאיזה אירוע או פעולת הפצה, ששם אתה נכלל עם האחרים. זאת תרופת פלא שפועלת הכי מהר ויותר טוב מהכול. העיקר, זה לא להישאר כל הזמן לבד ומראש לקבוע בלוח הזמנים השתתפות והתכללות בכל מיני אירועים ופעולות כדי לצאת בעזרתם כמה שיותר מהר מהירידה.

"כי מלאכיו יצווה לך לשמרך בכל דרכיך", ובחושך שנשלח לך אתה צריך להאמין שהכול מסודר על ידי הבורא. אבל דווקא במצב הזה ניתנה לך הבחירה החופשית. הבורא כביכול מסתתר, מסתלק, ונותן לאדם הזדמנות לפעול ולהשתתף באופן עצמאי במצב של "ישב בסתר עליון", כלומר בהסתר אחד.

מתוך שיעור על קטעים נבחרים מספר הזוהר, 18.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
טנגו: צעד קדימה ושניים אחורה
ההסתרה למען הגילוי
שמחת ההשפעה, שההסתרה נסוגה מפניה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest