דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה מעשית בסולם הרוחני

עלייה מעשית בסולם הרוחני

laitman_2010-06-07_zohar_9036.jpg

כנס בצרפת. שיעור מס' 3.

העלייה המעשית בסולם הרוחני ממדרגה למדרגה מתממשת כך. נניח, שהתאספנו עשרה אנשים ובינינו פועלת דחייה הדדית בכוח של קילו אחד. אם אנחנו מתגברים על הדחייה הזאת אז עולים למדרגה הראשונה.

heb_o_rav_2014-05-09_lesson_congress_n3_pic097

במדרגה הראשונה אנחנו עשרה אנשים, כמו קודם, אבל השנאה בינינו גדלה עד למינוס עשר במקום מינוס קילוגרם אחד. כלומר יכול להיות, שלהמשך העלייה אנחנו נצטרך לעבוד עם כמות יותר גדולה של אנשים, יכול להיות, ביחס לאיכות, ויכול להיות, גם בכמות וגם באיכות.

קבוצה, זו איזו כמות של אנשים שלקחו על עצמם התחייבות להתחבר כאיש אחד בלב אחד. אם אנחנו מוכנים לזה, אז בהתאם למטרה הזאת, שאותה יתכן ועדיין לא השגנו, כבר נקראים "קבוצה קבלית".

ברגע שאנחנו מגיעים למידה ראשונה של קשר כאחד, אז מיד בתוך החיבור שלנו מתגלה האור העליון ומתגלה הבורא.

אנחנו עבדנו קשה על האגו שלנו והשגנו את המדרגה הראשונה הזאת: האור החלש ביותר של נפש ("אור הנפש"). לאחר מכן, מתגלה לנו רצון אגואיסטי עוד יותר גדול שעליו אנחנו צריכים לעבוד. בינינו פתאום מתלקחת שנאה, חילוקי דעות, ואילו אנחנו צריכים להתגבר עליהם על ידי עבודה עוד יותר קשה. וכאשר אנחנו מתחברים, מתגלה לנו "אור הרוח".

אחר כך מתעורר בנו אגו עוד יותר גדול, שלצורך התגברות עליו וחיבור צריך לתת יגיעה עוד יותר גדולה. כך אנחנו מגלים את "אור הנשמה", ואחר כך גם "חיה" ו"יחידה".

האגו כל פעם גדל, ואנחנו מתגברים עליו, בכך שמתחברים ביתר צפיפות ומשיגים גילוי יותר ויותר גדול של הבורא. המדרגות האלה נקראות: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה, נרנח"י.

האגו כל הזמן גדל, העבודה נעשית יותר ויותר קשה: אנחנו יותר ויותר מתנתקים זה מזה ויותר ויותר מתחברים. כזו היא העבודה בקבוצה.

מתוך שיעור שלישי בכנס צרפת, 10.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סולם לפסגה מלאה כל טוב
125 מדרגות של גילוי
שהקבוצה תספוג את כולי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest