דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להיחלץ משליטת הכאב

איך להיחלץ משליטת הכאב

שאלה: יש כל מיני רמות של הסתרה. בשביל מה נותנים לאדם כזה מצב, כאשר הכאב שלו כל כך חזק שהוא בכלל לא יכול לחשוב על שום דבר אחר ומתנתק מהבורא?

תשובתי: לפעמים אנחנו מסוגלים לבצע עבודה כלשהי ולפעמים לא. זה תלוי בסוג ההסתרה. יכול לקרות, שמגלים לך רק כאב פיזי, והאור, בזה שפועל, מאיר לך רק בחוסר בריאות וכאב.

כלפי הכאב הזה אתה נמצא בדרגות דומם, צומח וחי, ולא בדרגת האדם. זאת אומרת, שהאור מאיר על שלוש רמות ולא מגיע לרמה הרביעית. ברמה הרביעית אתה כבר ברמת מדבר, כלומר, זה אדם שיש לו קשר עם הבורא.

אם האור מאיר רק בשלושת הדרגות הראשונות, דומם, צומח וחי, אז אתה מרגיש כאב ולא מרגיש שום דבר חוץ ממנו. אבל אם אותו האור מאיר לך על הדרגה הרביעית, דרגת המדבר, אז אתה מבין שהכאב הזה מגיע מהבורא. כלומר אתה נמצא בינתיים בהסתרה, מפני שאתה מרגיש כאב במקום טוב, אבל כבר נמצא חלקית בגילוי, בכך שמבין שהוא מגיע מהבורא. אז כבר אתה יכול לעבוד איתו.

כל זה תלוי באור. אם האור מפסיק לפעול, אז אתה הופך להיות בהמה. אם האור מאיר במקצת עליך, אז אתה הופך להיות דומה במקצת לאדם, לאותו אדם עתידי שאליו תהפוך להיות בעתיד. אבל לפחות אתה כבר קושר את עצמך במקצת עם ההשגחה העליונה.

איך אפשר בעצמי לנהל את המצב הזה? רק על ידי הקבוצה, חוץ מזה כלום לא יעזור. אם אתה התרגלת לפעול ולעבוד בקבוצה, אז אפילו שאתה מקבל כזאת השפעה של הבורא, שבה אתה מרגיש רק כאב ושום קשר איתו, אתה בכל זאת יכול בעזרת החברים לעורר את עצמך מהר לקשר עם הבורא.

אבל אם לא הקבוצה, אז אתה בטוח תיפול תחת שליטת הכאב הזה, הבעיות, ולא תוכל להתקדם, עד שמלמעלה ירחמו עליך. התוכנה הטבעית בכל זאת עובדת ומשנה את המצבים שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש 02.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סימן של כאב
ייסורים בהסתרה = תענוג בגילוי
למה הבורא לא שומע אותי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest