דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שקיעה ברגשות רוחניים

שקיעה ברגשות רוחניים

שאלה: היכן נמצא הבורא לפני שהאדם מגלה אותו?

תשובתי: בשום מקום. אני תמיד נתקל בזה, שאדם לא מבין שהבורא אינו קיים. אנחנו יוצרים אותו בעצמנו, בזה שעולים למדרגה עליונה. זהו המצב הבא של האבולוציה שלנו, שבהשגתה אנחנו עושים את הבורא, כמו שנאמר בספר הזוהר: "אתם עושים אותי".

אבל אנחנו יוצרים אותו מזה, שמראש הכין לנו בתוך התכונות שלנו כוח שלגמרי לא מתגלה על ידינו, שנקרא "עצמותו". ואילו את דמות הבורא אנחנו מגלים בתוכנו בעצמנו, בזה שמשיגים בתוך התכונות הפנימיות שלנו, בחושים הפנימיים.

לאחר קביעת המגע עם הבורא, האדם הולך קדימה כבר לפי עקרונות אחרים. אבל זה לא אומר שיש לו ערובה מכל השאר. להיפך, מופיעות אצלו התחייבויות יותר ויותר גדולות כלפי עצמו וכלפי אחרים, אבל יחד עם זה גם תמיכה יותר ויותר גדולה.

העיקר זה לעלות למדרגה הראשונה, זאת הבעיה. ואחר כך מופיעים קשיים אחרים לגמרי, כמו למומחה שנכלל עמוק בתוך המקצוע שלו. הוא כבר נאמן לו, שקוע בתוכו ומוצא בו דקויות ובעיות משלו. אבל הן אינן דוחות אותו מפני שהוא לגמרי אחוז בזה.

הוא כבר רואה את העולם שלנו כהשתקפות חלשה של העולם העליון, שבכוונה ניתן לנו ברגשות מעוותים, כדי שאנחנו נצא מהם, נפלס את דרכנו לרגשות אמיתיים ונראה את כל מה שקורה בינינו, לא כמציאות אמיתית אלא כאיזו הכוונה.

שאלה: אז ככל הנראה נהיה לו חבל על שאר בני האדם שמשחקים ב"צעצועים" של העולם הגשמי?

תשובתי: למה חבל? יש לי ילדים, נכדים, ולא חבל לי עליהם. אלה חלקים של הרצון לקבל הכללי הענקי, שעם הזמן גם כן יעברו את המצבים האלה. פשוט בינתיים הם נמצאים ברמה אחרת.

דרך אגב, האדם הופך במידה מסוימת אדיש ביחס כלפי הקרובים שלו. הוא לא משתוקק להקדיש להם יותר תשומת לב מאשר לכל השאר. זה הופך אותו לאזרח של היקום.

הוא מבין את האובייקטיביות של המתרחש ומתייחס שווה לכולם. ברגע שמופיעים אצלו דחפים רוחניים, הוא מיד מעביר להם את הידע שלו. יחד עם זה הוא לא מחייב את עצמו, אלא עושה את זה בקלות מכוח התכונות האלטרואיסטיות שנרכשו על ידו. נאמר, שאב חייב ללמד את בנו אומנות, כלומר להביא אותו לדרגת "בינה".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
היכן נמצא הבורא?
שָם, היכן שאנחנו נפגשים עם הבורא
הסביבה במקום הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest