דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קירוב וריחוק רוחני

קירוב וריחוק רוחני

"או נפש אשר תגע בכל דבר טמא או בנבלת חיה טמאה או בנבלת בהמה טמאה או בנבלת שרץ טמא ונעלם ממנו והוא טמא ואשם: או כי יגע בטמאת אדם לכל טמאתו אשר יטמא בה ונעלם ממנו והוא ידע ואשם." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "ויקרא", פרק ה', פסוקים ב' – ג').

נגיעה, מסמלת התקרבות ומגע. בעולם הרוחני קירוב בין שני מצבים מתרחש במידה של התאמת התכונות. מגע, זוהי תופעה, כאשר בשני מצבים או אובייקטים רוחניים יש לפחות חלק אחד דומה, כלומר תכונה משותפת אחת, ואז הם נמצאים במגע ביניהם.

אבל בקירוב הזה יכולה להופיע בעיה גדולה. העניין הוא, שקיים אגואיזם מוחלט ואלטרואיזם מוחלט. אם האלטרואיזם מתקלקל במידה כלשהי, הוא מתחיל להתקרב לאגואיזם, בעוד שביניהם צריך להיות מרחק מסוים.

אם האלטרואיזם יכול להחזיק את עצמו במצב נורמלי ולבצע פעולת השפעה ואהבה, אז האגו לא מפריע לו, מאחר והאלטרואיזם שׂם אותו תחת ה"צמצום" שלו.

אבל אם האלטרואיזם נחלש, אז במרחב הרוחני מתחילה ההתקרבות שלו לאגו. אז ביניהם נוצרת נקודת מגע שמסמלת שבאלטרואיזם הופיעה תכונה הדומה לאגואיסטית והם מתחברים יחד. דרך התכונה המשותפת הזאת יכולה להתרחש הישפכות של כוונות אגואיסטיות, והאדם אפילו לא ירגיש מה קורה איתו.

לכן בתורה מצוין, שאדם יכול לשכוח מה קורה איתו. חייב להיות ניתוק, ריחוק של כל מיני תכונות אגואיסטיות מאלטרואיזם, ובהתאם לזה אנחנו צריכים לעשות כזה תיקון כדי להפריד ביניהם שוב, כלומר לשרוף את התכונות האגואיסטיות, או לקבור, או לזרוק מחוץ למחנה, שזה מסמל, מחוץ לגבולות של האיחוד שלנו.

קיימות הוראות מאוד ברורות איך להתנתק פנימית מהאגו ולשמור את עצמנו ממנו.

שאלה: בדרך כלל, אדם בעולמנו לא יכול לעמוד בפני מגע עם האגו, איזה שבועות שלא ייתן, נניח, לא לקחת שוחד. הוא נשבע שתמיד יהיה נקי, ופתאום הוא מועד…

תשובתי: אף אחד אינו יכול להיות נקי לחלוטין. אני לא מגן על אף אחד, אבל נאמר: "אל תאמין בעצמך עד יום מותך", כלומר עד למותו של האגו שלך. אבל צריך לעשות כל מה שתואם לחוקים רוחניים, ואז, בכל אופן אתה תשמור על עצמך. והעיקר הוא, שהקבוצה, החברה שבה אתה נמצא היא יכולה לשמור עליך.

הקבוצה עצמה יכולה לשמור ולהגן עליך רק על ידי הדדיות. מפני שהיא מתחברת בינה לבין עצמה בעזרת הכוח העליון, אותו הכוח הכללי שכולם מגלים ביחס זה לזה, בכך שעובדים למען האחרים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הפרדה של הרצונות הלא מתוקנים
עבור נקיות הכוונה
פעולות רוחניות במשלי התורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest