דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשאתה מתקרב לבורא, אתה מגדל את פרעה

כשאתה מתקרב לבורא, אתה מגדל את פרעה

ההתקדמות מתבצעת בזכות התפתחות האגו במשך כל ההיסטוריה שלנו. בזה אנחנו שונים מבעלי החיים, הצמחים והטבע הדומם, שבהם הרצון ליהנות כמעט ואינו מתפתח.

על מנת שהאגו יגדל, צריך לתת לרשות האדם את חופש הבחירה או לפחות ללמד אותו שחופש כזה קיים, בכדי שהוא יתקרב אליו. ככל שהוא משקיע יותר כוחות בהכנה ובתיקון שלו, כך יותר מתגלה לו הרע.

לכן כאשר האדם לומד, משקיע יגיעה בקבוצה, משתתף בעבודתה, משתדל לכופף את ראשו כפי שנדרש ממנו, הוא בונה לעצמו סוגים שונים של תמיכה. זה נקרא "שבע שנות שובע".

ולאחר מכן מתחילות "שבע שנות רעב", כי הוא הכין את הכלים שלו ועכשיו הוא מסוגל להתמודד עם הגילויים הבלתי נעימים ברצון ליהנות שלו. זה מתרחש בכדי שיוכל לעבוד עם הרצון שלו ולברר שהטבע האגואיסטי הוא האויב שלו.

לכן משה מתלונן לבורא שכאשר התחיל לדבר עימו והגיע לרצון ליהנות עם השכל והרגש הרוחניים, עם חכמת הקבלה, הרצון הזה הפך לעוד יותר גרוע.

בהתחלה, לפני שהוא חשב על התיקון שלו, לא היו כל כך הרבה עליות וירידות. היו לו רק תנודות קלות בעקבות התכללותו בקבוצה. אולם לאחר מכן הוא מתחיל להבין שניתן להתקרב לבורא בזכות החיבור, על ידי בניית העם. וככל שהאדם מתקרב ל"קו ימין", לבורא, לערך ההשפעה, למודעות שהכוח העליון היא התכונה הנעלה ביותר ושאין שום דבר חוץ ממנה, כך יותר חזק מתעורר בו "קו שמאל", הפרעה.

זה נעשה על מנת שהאדם יישאר באיזון ויוכל לייצב את מצבו באמצע בין שני הקווים הללו, שיברר מי הוא ומה הוא. לכן משה מתלונן בצדק עם טענתו, שלעם נעשה יותר גרוע מאז שהוא הגיע לבורא. כי ברגע שמשה מתקרב לבורא, פרעה גדל כדי לשמור על האיזון בין הבורא לפרעה. אסור לשכוח את זה.

משה מגיע לפרעה לדבר בשם הבורא, כלומר הוא מבין שהמטרה שלו היא להתקרב לקשר עם הבורא. מזה הכול מחמיר ורק איזון הכוחות הללו יכול לעזור כאן. כלומר צריך לחבר את שני הקטבים יחד, להבין ששניהם מגיעים מהבורא ואין עוד מלבדו, וחייבים ללכת בשניהם, כלומר ב"קו האמצעי".

אסור לשכוח ששני הקווים חייבים להשתלב ב"קו האמצעי" עד שיגיע השותף השלישי ויחבר אותם, ישלים ביניהם. זאת אומרת, כל הזמן ישנה מלחמה.

מתוך השיעור על מאמר של הרב"ש, 27.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מסתבר, שאני עבד של פרעה
"קו שמאל" בקבוצה
הניצחון בידי האמונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest