דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודה שבה מסתתר הכול

נקודה שבה מסתתר הכול

נקודה שבה מסתתר הכול

שאלה: היכן ניתן לראות תיאורים של השפעה הדדית ביני לבין הקבוצה בטקסט של ספר הזוהר?

תשובתי: בכל מקום ובכל רגע! הרי מדובר רק על זה. ספר הזוהר מתאר לנו את נקודת הקשר שבינינו: הנשמות שמתחברות ביניהן בתוך המלכות, ושמתוך הקשר ביניהן הן רוכשות קשר עם זעיר אנפין (ז"א) או עם הקדוש ברוך הוא. זה נקרא "ישראל (אלו המשתוקקים אל הבורא), אורייתא (אור, התורה) וקוב"ה  חד הוא". ספר הזוהר מתאר את כל הקשרים שלהם, של שלושת המרכיבים: 1. כל אחד מאיתנו, 2. כולנו יחד, 3. הבורא. כל הזמן מדובר רק על נקודת הקשר של שלושת המרכיבים האלה, בכל הגילויים האפשריים שלהם, ריבוי המצבים בקירוּב ביניהם, עלייתם כלפי מעלה עד לדבקות המלאה.

כל העושר של העולם הרוחני ואפילו כל מה שאנחנו מרגישים היום, אנחנו מרגישים רק מאותה נקודת הקשר או מהעדרה. חוץ מהנקודה הזאת לא קיים יותר שום דבר. אותה הנקודה עצמה של מלכות דאצילות, אשר מרגישה שאינה מחוברת עם האחרים ועם הבורא, נקראת מלכות דעולם הזה. כשהיא מתחילה לרכוש קשר איתם, אנחנו מדברים על צורות הקשר שבינינו, וזו כבר רוחניות. ולכן, עד לעולם אין סוף, אשר אותו אנחנו גם כן מרגישים בתוך המלכות הזאת, בתוך הקשר בין שלושת המרכיבים. כשהקשר הזה הופך להיות חסר גבולות, זה נקרא מלכות דאין סוף.

כלומר, רק מלכות דאצילות, בכל הגילויים שלה, זה מקום שמתגלה הקשר בינינו, ובו הבורא. לכן ספר הזוהר אינו מספר שום דבר, חוץ ממה שמתרחש בה, ורק מוסיף נתונים שמהם אנחנו יכולים להרכיב תמונה יותר נכונה. זה דומה למצב שבו אני מביט על תצוגה מטושטשת שעל מסך המחשב, ולא יודע מה הבעיה. מגיע מומחה ומסביר לי את כל הפרטים ומה בדיוק נדרש לתקן. כך הפירוש של בעל הסולם על ספר הזוהר נותן לנו מידע יותר מפורט על המרכיבים, שאליהם עלינו לשׂים לב כדי לבנות תמונה שלמה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 10.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת של שניים-עשר קשרים
מלכות דעולם האצילות – זה אני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest