נזר הבריאה

שאלה: אני רוצה לברר את מקום האדם בטבע. מצד אחד, חיי האדם המודרני במובן מסוים נראים יותר מסכנים מחיי בהמה. ומצד שני, כתוצאה מחכמת החיבור האדם יכול להפוך ל"סופרמן" שרואה את העתיד ושהכול יהיה פתוח לפניו.

תשובתי: אבל בשביל זה עליך לצאת מתוך ה"אני" שלך ולהרגיש את הזולת כמו את עצמך. על ידי זה אתה מתעלה מעל האגו שלך. אתה כבר לא חושב על הרווח הגשמי. אתה מתעלה מעל עצמך, כפי שאתה מכיר אותו היום ונכלל בתוך מחשבה אחת גדולה, בתוך מה שנקרא "מחשבת הבריאה", רוצה לממשה בכל הכוח. ואז אתה מתחיל להבין שכדי לממשה חייבים להביא אותה לידיעת כל אדם. זה מעלה אותך מעל דרגת החי. אתה מתחיל להתייחס לכולם בצורה אחרת לחלוטין, להתייחס טוב כמו לעצמך. אתה לא תרגיש שום הבדל בין הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם, כי אתה תתייחס לכולם באהבה.

שאלה: אבל איזה מקום בטבע אני תופס?

תשובתי: אתה תזדהה עם המוח הכללי שטמון בטבע, עם כל העוצמה שבמערכת, ואתה באמת תתעלה מעל כל יתר היצורים, מעל כל הקיום. כי אתה תדע, תבין ותוכל להשפיע על מחשבת הטבע הגדול ועל תכניתו. אתה תכניס בתוך התכנית הזאת את הגורם החופשי החסר שקודם היה מקרי בגלל שאתה לא השתתפת בה מתוך בחירתך. וכשאתה משתתף במחשבה הזאת בצורה עצמאית, אתה מוסיף בה עוצמה. בזכותך, כל הטבע הדומם, הצומח והחי מתחיל להרגיש שינויים לטובה מצד מחשבת הבריאה, מצד הכוחות שמנהלים ומחזיקים בהם את החיים. בסופו של דבר, כל הטבע מתחיל להירגע ומגיע להרמוניה.

שאלה: ומה ירגיש הכלב שלי באותו הזמן?

תשובתי: הכלב אינו מסוגל להרגיש כלום חוץ מחיי בהמה טובים או רעים. אבל כאשר האדם מתקן את עצמו, זה ישפיע גם על בעלי החיים. זה ישפר את בריאותם וייתן להם הרגשה יותר נוחה. כי עכשיו הכלב שלך סובל רק בגללך. אם יש לך מצב רוח רע, הכלב מרגיש את זה. לפעמים האדם סובל מדיכאון ואחרי זמן מה גם הכלב שלו זקוק לתרופות נגד דיכאון. הכול מתחיל באדם. לכן, כדאי לנו להתאמץ לפחות בשביל הכלב שלנו.

שאלה: קודם אני חשבתי שהאדם נמצא בראש הפירמידה ההתפתחותית, מעל כל דרגות הטבע הדומם, הצומח והחי. אבל עכשיו אני לא בטוח מה הוא מקומי בכל מערכת הטבע?

תשובתי: כתוצאה מההתפתחות האגואיסטית, האדם הוריד את עצמו לתחתית הפירמידה, כי הוא מרגיש הכי מסכן מכולם, במקום להיות בראשה. אבל אנחנו מסוגלים להפוך את הפירמידה. הרי הדרגות דומם, צומח וחי מרגישות את הקשר עם מחשבת הבריאה, עם התכנית שלה, והאדם לא מרגיש. אנחנו בכל זאת מנוהלים על ידה בלי הסכמתנו, בלי להתמזג עמה.

עלינו להביא את עצמנו לדבקות, ואז אנחנו נמצא את עצמנו בראש הפירמידה. כל העולם יהיה שייך לנו! אנחנו נעלה מעל המרחב, מעל הזמן, התנועה, המקריות. כך האדם עובר מעולם של דברים גשמיים וחשבונות מיידים (שמחר, או כבר ברגע הבא מסתבר שהיו טעות) ויוצא לרמת המחשבה.

שאלה: מי יותר חכם, האדם או הטבע?

תשובתי: ברור שהטבע יותר חכם! מי ברא את מי? הטבע יותר חכם ויותר חזק מהאדם.

שאלה: אז מה זה אומר שהאדם מוצא את עצמו בראש הפירמידה?

תשובתי: להיות בראש, זאת אומרת, להגיע לדבקות עם מחשבת הבריאה. כיוון שמצד הטבע טמונה באדם יכולת להגיע להבנה ולהשגה של כל תכנית הבריאה, תכליתה, הוא עולה לאותה הדרגה של כל הטבע. ובצורה כזאת הוא מגיע להשתוות הצורה עם המחשבה, נכלל בה ומגיע לשלמות. זה נקרא להיות נזר הבריאה, לשם כך האדם נברא. דווקא בגלל זה אנחנו סובלים היום, זו תחילת החיסרון הנכון להגיע לאותו המצב.

שאלה: ובכן, אפשר להגיע למסקנה פשוטה, אם אנחנו נלמד להרגיש את הזולת כפי שאנחנו מרגישים את עצמנו, אז נזכה לראות את העתיד!

תשובתי: נכון!

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 305, 23.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בתחתית של פירמידה הפוכה
האדם המפעיל או האדם המופעל?
האם אפשר ללמוד לראות את העתיד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest