דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיים, לכבוד החיים הרוחניים

לחיים, לכבוד החיים הרוחניים

בעל הסולם, מתוך הספר "שמעתי", מאמר קע"ג: "אמר, על מה שאומרים "לחיים", בזמן ששותים יין, הוא על דרך מאמר חז"ל, שאמרו: "יין וחיים לפי החכמים ותלמידיהם". שלכאורה קשה: למה דוקא לפי החכמים וכו'? ולמה לעמי הארץ לא? אלא, שענין "לחיים", מה שאומרים, הוא לרמז על חיים רוחניים.

שבזמן ששותים יין, צריכים לזכור, שהיין יש לו שורש רוחני משלו כמו מרמז על "יינה של תורה". האור שמגיע משכר ולכן אומרים: "לחיים!", לזכור שצריכים להמשיך בחינת אור תורה, שנקרא חיים.

מה שאין כן חיים גשמיים נקראים בדברי חז"ל "רשעים בחייהם נקראים מתים". לכן דוקא לרבנן יכולים להגיד: "יין וחיים". זאת אומרת, שרק הם מוכשרים להמשיך חיים רוחניים. מה שאין כן עמי הארץ, שאין להם כלים רצונות לזה, שייך לומר שימשיכו."

יין מסמל "אור חכמה", שאותו אני רוצה לקבל בעל מנת להשפיע (ב"אור חסדים"). אם אני יכול לשמור על "אור החכמה" ב"אור החסדים" ולא להפר את ההתאמה ביניהם כדי להרגיש חיים, אז האנרגיה הזאת נכנסת לתוכנו באופן חיובי.

אבל אם לא יהיה לי מספיק "אור חסדים", אז תתרחש "שבירת הכלים" ואני שוב אפול לתוך הרצון האגואיסטי. לכן אני כביכול בודק, האם יש לי מספיק "אור חסדים" לקבלת "אור החכמה", כדי שתתרחש התלבשות של אור אחד באור שני. ואז "אור החכמה" מתגלה, ומתגלה בי המדרגה הבאה.

בדיקה כזאת נקראת "לחיים", להשפעה "באמונה למעלה מהדעת". לקבל על מנת להשפיע, זהו תהליך של אכילה שמתבטא במילה "לחיים", כלומר אני עושה את זה למען החיים הרוחניים.

האור, שאותו אני מקבל מלמעלה, אני מעביר דרכי בזה שמעביר אותו לאחרים, אחרת הוא לא ייכנס לתוכי, זה החוק של העולם העליון. אותו המצב, כאשר אני מקבל בעל מנת להשפיע, בזה שאני מעביר אותו דרכי לאחרים, והם בתורם עושים את אותו הדבר, בזה שמעבירים דרכי, נקרא "לחיים".

לכן כאשר אנחנו שותים יין, אנחנו אומרים "לחיים!", כלומר מזכירים שצריך לדאוג לקבלה נכונה של אור החיים, להשגת הדרגה העליונה.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות" בשפה הרוסית, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה אור חכמה?
אור חכמה, יסוד החיים
כל החיים – בין שני אורות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest