דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך דבר כזה יכול היה לקרות

איך דבר כזה יכול היה לקרות

שאלה: אנשים שעברו את השואה, שואלים, איך דבר כזה יכול היה לקרות אם "אין עוד מלבדו"?

תשובתי: אי אפשר לענות על השאלה הזאת ברמה עממית, גשמית. האדם שואל בפשטות: "אם הבורא הוא טוב, אז הוא צריך לעשות מה שנראה לי טוב. אבל אם אני מרגיש את עצמי רע, זה סימן שהוא רע או שבכלל לא קיים". ואז הוא מגיע למסקנה: "נו, אז הבורא לא קיים".

כדי לתת תשובה אחרת, צריך להסביר, שעל ישראל מוטל לנהל את העולם, ומזה שהוא לא מסוגל לנהל אותו בצורה נכונה, העולם סובל. ובראש ובראשונה, ודאי, סובל מי שהביא אותו למצב הזה.

אין סיבה אחרת לייסורים. הכדור כל הזמן בידיים שלך, החל מימי אברהם והלאה. ואל תגיד שלא יכולת, לא ידעת. אתה תמיד ידעת ותמיד יכולת. כל זה מסודר לפי יושר.

אבל אם אני אומר דבר כזה לאנשים, אז הם יחשבו שאני מאשים אותם ויוצא נגדם. זה כמו ילד שמסבירים שהוא עשה משהו לא נכון, אבל הוא צועק שאבא רע. למה אבא רע, אם אני הסברתי לך, הראיתי לך את הטעות שלך, כדי שלא תטעה שוב? לא, בכל מקרה אבא רע! כך הוא מרגיש בתוך האגו שלו.

נאמר: "חוק נתן ולא יעבור", לכן הבורא נקרא "הטבע". האם הטבע יכול להשתנות? אם עכשיו תהיה התפרצות של הר געש, האם יכול להיות כזה מצב שעל מישהו זה ייפול ועל מישהו ירחם? אם יורד גשם, אז כולם נרטבים. לא יכולות להיות כאן שאלות.

אם עָם ישראל לא יתחיל לעשות את מה שמוטל עליו, אז כל הזוועות יחזרו ואפילו לא פעם אחת. אם אתה בחיים שלך חוזר על אותה הטעות שוב ושוב בגלל שיש לך אופי חלש וכל פעם מקבל מכות, אז אותו הדבר קורה גם עם העולם.

זוועות הנאציזם שדרכן עברנו בזמן מלחמת העולם השנייה עלולות לחזור כמה שצריך, עד שאתה תכיר במה שאתה חייב לעשות ותבצע את זה. אם לא תעשה את זה, אז הנאציזם אף פעם לא ייפסק. אנחנו נמצאים עכשיו בדיוק לפני אותו המצב, ואין מה לעשות. רק האיחוד שלנו בפנים וההפצה החוצה יכולים למנוע את הצרות והאסונות ולא רק של היהודים, אלא של כל העולם.

מתוך שיעור בנושא "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", 28.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לומר "לא" לשואה חדשה
על פני המהמורות שמעל ההריסות
השואה: הסיבות והכוחות המניעים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest