דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול נסגר במעגל אחד

הכול נסגר במעגל אחד

שאלה: מהי אחדות החברים שעליה מדבר הרב"ש?

תשובתי: אחדות, זה כאשר אנחנו מבררים בינינו את עצות הרב, בודקים אותן לפי המקורות כדי להתחזק ואחר כך מבצעים אותן ביחד בקשר שבו כולם שווים.

אנחנו משתדלים שהקשר בינינו יהפוך לשדה כוח הדדי שבו כולם שווים, מקושרים, מכוונים נכון, כולם עוזרים זה לזה בערבות הדדית כדי לגלות בינינו את תכונת ההשפעה, את כוח ההשפעה שמפעיל את כל המציאות ונמצא מחוץ לנו.

אנחנו עולים מלמטה ורוצים לבנות את התכונה הזאת מתוך הרצונות שלנו, הכלים שלנו. והתכונה הזאת תתלבש בנו ותתגלה בתוך הכלי, בהתאם להשתוות הצורה. כל זה קורה בינינו. בצורה כזאת אנחנו רוצים להשיג את כל הדרגות של הנשמה הכללית שלנו שאנחנו עכשיו בונים בינינו.

אחר כך נצטרך לחבר לאיחוד הזה את כל האנושות, כדי שהמעגל הקטן שלנו יגדל יותר ויותר "מפנימיות לחיצוניות". בו אנחנו נגלה את כל דרגות הרצון: שורש, א', ב', ג', ד' ואת כל האורות: נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה, את כל 125 המדרגות שקובעות את עוצמת הקשר בינינו אם אנחנו מספחים אלינו את כל יתר החלקים השבורים.

זאת תמונה מאוד ברורה, הכול נסגר במעגל אחד קטן, בנקודה המרכזית שלו.

הערה: התמונה ברורה לי, אבל אין לי שום אפשרות לממש קשר כזה עם החברים.

תשובתי: כמובן שאתה אינך יכול, כי אתה צריך לצרף לקשר את הבורא. הוא זה שמפריע לך ולא נותן לך להתחבר. אתה רגיל בעולם שלנו לעשות את הכול לבד. אתה סומך על השכל, על הרגש, על המרץ ועל הכוח שלך. אבל ברוחניות אתה לא יכול לעשות שום דבר לבד, אלא רק לגלות חיסרון ולכוון אותו למי שיבצע את הכול, ל"כוח הפועל בנפעל".

אל תשכח זאת! אתה חשבת להתחבר לקבוצת אגואיסטים ולהשיג את הכול? זה נקרא "מושב ליצים" וברור שבצורה כזאת אתה לא משיג כלום.

אתה יושב ובוכה ששום דבר לא מצליח לך, כלומר, אתה מגלה שאינך מסוגל לבצע את העבודה ואתה זקוק לשותף. דרך הקבוצה והמורה אתה מגיע לצורך בשותף שחייב לעזור לך. ואז תפילה תפתור את הבעיה.

צריך רק להגיע לבקשה הנכונה. זאת צריכה להיות "תפילת רבים" שכולם מתחברים לאותה המטרה ומבינים שרק הבורא יכול לממש אותה, רק האור מתקן את הכלים, כלומר מחבר אותם. ואם מתייצבת הדרישה הנכונה (פחות או יותר), אז היא מתממשת.

יש כאן גם גורם הזמן, "פרוטה ופרוטה מצטברות לחשבון גדול". בינתיים אנחנו חייבים לעבור שלבי בירור נוספים, לשייף ולהבהיר מושגים, ואז זה יקרה.

מתוך ההכנה לשיעור, 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מחצית השקל החסרה
הניצחון בידי האמונה
לבנות בתוכך סירה עבור החברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest