מכונת פלאים

שאלה: מה המשמעות של עצלות בעבודה?

תשובה: עצלות, זוהי כבדות בעבודה שלנו, חוסר מוטיבציה, חוסר מרץ וחומר דלק, כלומר חוסר חשיבות. הרב"ש מביא דוגמא פשוטה: אם יש בבית שריפה וצריך לברוח מהאש, אז אף אחד לא יתעצל ולא ימשיך לשון. כל אדם יקפוץ ויברח.

ואילו אם שום דבר אינו מאיים על חייו, אז הוא יכול להגיד שזה לא חשוב, יהיה מה שיהיה, ועוד ייקח כדור שינה כדי לישון יותר חזק. זאת אומרת, הכול תלוי בחשיבות.

עצלות או התפעלות אינן קיימות, יש רק הרגשת חשיבות המטרה, הרגשת המצב הבא. אם מדובר בתהליך שהוא הפוך לטבע שלנו שנמשך למנוחה, למילוי, כמו אצל כל בעלי החיים והאנשים האגואיסטיים, אז איך אפשר לעבוד לשם מילוי הזולת? זה פשוט בלתי אפשרי.

האם המכונית יכולה לנסוע ללא חומר דלק? בוודאי שלא, היא צריכה דלק. בלעדיו היא לא תזוז! ואילו אנחנו רוצים להגיע למצב שבו נוכל להתקדם ללא חומר דלק. אז כיצד אפשר לעשות זאת בלי למלא את עצמנו במטרה יפה ומפתה? אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה.

וכאן אנחנו נמצאים בבלבול ולא מבינים כיצד להתקדם, לאן, לאיזו מטרה, איך לעבור את כל התהליך הזה? כי אנחנו באמת חייבים להתחיל לעבוד ללא חומר דלק עבור הרצון ליהנות שלנו, לעבוד ללא מטרה מושכת עבור האגו שאמורה למלא אותו. אנחנו חייבים לעבור לתנועה מתמדת, למָנוֹע שמשתמש בחומר דלק שונה לחלוטין ושמבצע עבודה אחרת.

בכלל לא מובן לנו איך דבר כזה יכול להיות קיים במציאות. זו מעין מכונה שעובדת לבד בעצמה על בסיס איזה דלק בלתי נראה ומקבלת את כוח התנועה מזה שפועלת למען האחרים, ממלאת אותם ועושה הכול לטובתם.

היא לא דורשת כלום לעצמה. זה פשוט פלא, היא עובדת וזהו. אני בודק האם יש בה דלק? אין דלק! האם יש חשמל? אין חשמל! אולי היא לפחות נהנית ומרוויחה ממה שהיא עושה? אני בודק: אין לה שום רווח מזה! אז איך היא יכולה לעבוד?! בזכות הנס, הפלא, כוח ההשפעה! למה? אין תשובה.

אז כיצד עלינו להתקדם למצב כזה שנהיה כמו אותה המכונה? זאת כל השאלה. התהליך מוביל אותנו לקראת זה ובו אנחנו חייבים כל הזמן לאחוז רק בדבר אחד: חיבור-חיבור-חיבור. ואז נעבור את המצבים שנקראים "אבות", כל ההיסטוריה של התפתחותם לאחר היציאה מבבל, אחר כך הכניסה למצרים, שבע שנות שובע ושבע שנות רעב, מכות מצרים והיציאה ממנה.

כל זה מתרחש רק בזכות כוח עליון כלשהו, שאינו ידוע לנו. בתוך החיבור בינינו אני מגלה את כל המצבים הללו הנקראים "שבע שנות שובע" ו"שבע שנות רעב", "עשרת המכות" והבריחה מהמצב הקודם.

אני בורח מכל התבנית הישנה הקודמת הזאת, כי היא אינה יכולה לעזור לי יותר בשום דבר. אני רואה שכל מה שעשיתי עד עכשיו הוא חסר שום ערך ומתגלה כאן משהו חדש, וזו האפשרות להבין, להרגיש ולעבוד כמו אותו המנוע המתמיד שעובד בלי שום דלק, בלי אינטרס עצמי ובלי מילוי.

המכונה הזאת פועלת במלואה על בסיס הכוח העליון. פתאום מגיעה אליה איזו הארה מלמעלה והיא מתחילה להתגלגל בעצמה כל עוד נמצאת בה ההארה. ואז היא מסוגלת להתחבר עם האחרים, לבצע פעולות, להקרין אנרגיה מעצמה. זה פשוט פלא, זהו הנס שאנחנו כל כך מחכים לו.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 20.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מנוע על אנרגיה חלופית של השפעה
תנועה מתמדת (Perpetuum Mobile)
עצלות – תכונה מאוד שימושית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest