דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רשת דייגים בים של אור

רשת דייגים בים של אור

שאלה: בשנה האחרונה אני לא הייתי בשיעורים, אבל אני לומד כבר 11 שנה ורוצה לדעת איפה הגילוי של הבורא? אני כבר התייאשתי, החיים שלי הולכים וחולפים, ואילו אני לא משיג את הגילוי. איפה הבורא? אני חייב למצוא אותו במשך החיים האלה.

תשובתי: איפה הבורא? בורא, זה נקרא "בוא וראה". "בוא", זה נקרא להכין מקום שהתכונות שלו מאפשרות לבורא להתגלות. הצורה של הכלי שלך חייבת להיות בהשתוות הצורה לבורא.

אם אתה רוצה שהוא יתגלה, אתה חייב להכין את התבנית המתאימה. נניח, שבאת לחנות וקנית רשת דייגים, אבל במקום לדוג בעזרתה דגים אתה רוצה לשפוך לתוכה מאה קילו סוכר. האם זה יצליח? לא, מפני שבשביל הסוכר צריך שק.

אתה בא לחנות וקונה שק, אבל הפעם אתה לא צריך לקנות סוכר, אלא מים, מיץ. האם השק מתאים למים? לא מתאים.

כל פעם אתה מתקדם בצורה כזאת, מגיע למצב הבא מברר ומגלה שהכלי שלך הוא בינתיים לא כלי. בסופו של דבר, אתה צריך להביא את החיסרון שלך, את הכלי שלך להתאמה מדויקת למנת האור המינימלית הראשונה. ההתאמה הזאת היא חייבת להיות, והיא נקראת "בוא". לכן נאמר: "בוא אל פרעה", "בוא ותראה" (בורא). פרעה, זה חלק מהבורא, דרגת ההכנה שלו, ה"אחוריים".

מה אפשר לעשות שזהו תנאי הכרחי. אתה לא מסכים עם כל הבריאה, ואני מבין אותך. עוברים דרכי אלפי אנשים, אבל מי שנשאר, נשאר. אני אפילו שמח באלה שהלכו, כי בכל זאת נשאר בהם משהו. מתישהו הם יחזרו וימשיכו, אם לא בדור הזה, אז בדור הבא.

על ידי התביעות שלך אתה לא תשנה את חוקי הבריאה בהתאם לרצון שלך. אין לנו ברירה: רק להרכין את הראש ולעבוד. הבעיה העיקרית היא, שאנחנו שוכחים שכל העבודה נעשית לא בתוך האדם, אלא בין בני האדם. במקום כלי, ספל, אנחנו באים עם רשת דייגים ומתפלאים: "אני הרי רוצה לקבל, אז למה הבורא לא נותן לי, למה הוא לא מתגלה?".

אבל איפה אתה רוצה לקבל ומה? אם אתה רוצה לגלות ולרכוש את כוח ההשפעה, אז הוא מתגלה בכזה מקום שבו שמורגש החיסרון אליו. והחיסרון בהשפעה נמצא בינך לבין עוד מישהו. תכין כזה מקום ואתה תראה שההשפעה תתגלה. אין יותר פשוט מזה.

זה מאוד לא פשוט לעשות כך עם הטבע האגואיסטי שלנו. אבל הפתרון נמצא ממש לידינו: הבורא נמצא בינך לבין החבר. בבקשה, תגלה אותו!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תבוא, תראה, תגלה…
נקודת הדבקות הראשונה בבורא
הסביבה במקום הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest