דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גאולה בחסות החושך

גאולה בחסות החושך

היציאה מהגלות מתרחשת בחושך גמור. לקראת הגאולה החושך נהיה יותר ויותר גדול, כדי שלא תהיה אחיזה לרצונות האגואיסטיים הגדולים שמתגלים בזמן מעבר של מ"ט (49) שערי טומאה, היכן שהאכזריות של הרצון לקבל, של האגו, הולכת וגוברת יותר ויותר.

יחד עם זה, צריך יותר ויותר לסגור את מקורות השפע, האור, עד שאנחנו נגיע לנקודה שבה לכוח הטומאה לא תישאר שום אפשרות להיאחז בקדושה.

לא יכול להיות שהקדושה תאיר במקצת לאלה שנמצאים במ"ט שערי טומאה. הם מוצאים את עצמם במצב הגרוע ביותר שרק יכול להיות. ודווקא מתוך המצב הזה, מהנקודה הקריטית הזאת, ישנה לידה שנקראת "גאולה".

כל החושך שמורגש על ידם נובע מתוך עבודת ישראל שמשתוקקים להשפעה ומוכנים להשפיע, אף על פי שלא מקבלים כלום בתמורה. אבל הם מרגישים את הדברים האלה כמועילים להם. כאשר הזרמים של האורות נסגרים ונסתמים והמצבים נעשים יותר ויותר קשים, אז אלה שנמשכים למטרה מקבלים את זה כעזרה.

מתוך כל ההגבלות וכל הלחצים יש להם אפשרות להגיע ליתר השפעה, ליותר "חפץ חסד": אין לי שום דבר, ואני גם לא צריך! זה עוזר לי. כי הגבלה שבאה מלמעלה היא מייצבת אותי ב"חפץ חסד". ואז אני לא רוצה כלום חוץ מלהיות מכוון להשפעה.

יוצא, שאותם מ"ט שערי טומאה הם מייצבים אותי להשפעה. ומה היה קורה אם זה לא היה, ואני הייתי מקבל יותר אורות, גילוי, הבנה, השגה, כפי שאני דורש עכשיו? לא הייתי יכול להפוך להיות "חפץ חסד" באור הגדול הזה, בהבנה ובהכרה, לא הייתי רוצה לצאת ממצרים. היה מאוד קשה לעשות את זה, אם בכלל. אין לי פשוט כאלה כוחות.

לכן אני מתקדם דווקא תחת כוחות הלחץ, בחושך. ככל שיותר חשוך, זה סימן שאני יכול עוד יותר לייצב ולכוון את עצמי להשפעה.

מתוך שיעור על הספר של האר"י "שער הכוונות", 07.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הדחתו של מלך זקן וכסיל
מ"ט שערים בדרך לגאולה
חושך מצרים לפני עלות השחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest