דף הבית / חינוך, ילדים / נוסחת תקשורת עם הילד

נוסחת תקשורת עם הילד

שאלה: אם הילד כעסן ועצבני, אז על איזו מגרעת אצל ההורים זה מצביע? מה חסר לילד מצידם? האם חסרה תשומת לב?

תשובתי: לא כדאי להורים לחפש בתוכם את מקור הכעס של הנער. לילד קיימים צרכים פנימיים משלו, אבל הוא בינתיים לא מבין בדיוק אילו הם, הם עדיין לא ניתנים לבירור עצמי שלו ורע לו מאי מציאת פתרון עבורם.

בגיל כזה זה טבעי, כי לפניו עוד כל החיים, העולם מבולבל, יש לחץ מצד בני גילו וכל הסביבה. מצד שני, הוא עובר כל מיני שינויים פנימיים. לכן כאן יש צורך בנוסחה נכונה לתקשורת עם בני הנוער המתבגרים.

לפי מידת האפשר, היה לא רע לדלל מצב מורכב של ילדים על ידי יציאה לטבע או ספורט. אם אפשר, אז להוציאם הרחק מחיי העיר למספר חודשים. אבל הכי טוב זה להעסיק אותם בספורט, כי זו אנרגיה, זו התפתחות, זו תקשורת.

שאלה: אני זוכר את עצמי בגיל ההתבגרות. כאשר בין ההורים נוצר עימות אני תמיד הרגשתי את זה ומאוד הצטערתי ודאגתי האם הם יסדירו את היחסים ביניהם. מה על ההורים לעשות במקרים כאלה? – תחילה לעבוד ביניהם, כדי להסיר את הקרע ביחסים, או שמייד לצאת בגלוי ולהתגבר על זה יחד עם הילדים?

תשובתי: לפי מידת האפשר, להורים לא כדאי להסתיר שיש להם איזה שהם חילוקי דעות. עדיף לנסות להסביר לילד הכול ולפתור אותם. אבל עדיין, הם לא צריכים לגלות הכול לילדים.

כי בין בני אדם מבוגרים קיימות המון בעיות, ילד לא צריך לדעת על כולן. הוא אינו מסוגל לקלוט ולעכל בגילו את כל חילוקי הדעות של המבוגרים, על אחת כמה וכמה סכסוכים בין ההורים. אנחנו צריכים לשמור על הנפש של הילדים. בין ההורים תמיד תהיינה כאלה שאלות שלילדים עדיף לא לדעת.

מתוך התוכנית "שיחות עם מיכאל לייטמן", 11.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
משחק לקבוצות מתקדמות
בדרך ליחסים אידיאלים
הילד של אימא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest