דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מסתבר, שאני עבד של פרעה

מסתבר, שאני עבד של פרעה

שאלה: מה זאת אומרת, לבקש להיות מעל פרעה?

תשובתי: להיות העבד של פרעה – זאת אומרת, לברר בוודאות, במוח ובלב, שאיני מסוגל לעשות דבר, למעט מה שהאגו, הרצון ליהנות מכתיב לי כעת. כך אני מגלה את פרעה – הכוח השולט בי עכשיו.

אולם, איך אוכל לדעת שזה פרעה? בתנאי שהבורא מזמין אותי לבוא אליו, כאשר אומר: "בוא אל פרעה!". כלומר מתגלה הכוח השני, הבורא – כוח ההשפעה כנגד כוח הקבלה. ואז אני יכול לברר ביחס לכל אחד מהכוחות ולהחליט מתי אני נמצא תחת שליטת הבורא ומתי תחת שליטת פרעה. בסופו של דבר, "ויאנחו בני ישראל מהעבודה", לא מסוגלים יותר להישאר בעבדות אצל פרעה.

99.9% מהזמן שלי, מכל החיים שלי, אני נמצא תחת שליטת פרעה ולא מסוגל להשתחרר מהשליטה הזאת. וככל שאני מתקדם יותר, כך האחוז הזה גדל וכמעט מגיע ל- 100%. תחילה, לא חשבתי שאני שייך לפרעה ב- 100%, אלא הייתי סבור שאני נופל לתוך האגו לעיתים רחוקות בלבד, כמו כל בני האדם.

אך לאחר מכן, אני רואה את עצמי תחת שליטת פרעה יותר ויותר. למעשה לא משתנה דבר, זולת הערכת המצב, הכרת הרע שלי. אני הופך ליותר עדין, יותר מדויק, רגיש, מבין, ולכן בכל המעשים הטובים שלי, כפי שהם נראו לי בעבר, אני רואה כעת את האגו שלי. ובסופו של דבר, אני מגלה את עצמי נמצא כל כולי תחת שליטת האגו.

אז אני מרגיש את עצמי בגלות מצרים, ותחילה לא הרגשתי כך. במשך שבע השנים הראשונות השבעות, הייתי גם כן תחת שליטת פרעה ומילאתי אחר כל פקודותיו, אבל הסכמתי לזה ולכן הכול היה נפלא. לא הרגשתי את עצמי במצרים, בעבדות. היה לי ידע, שליטה (יוסף ניהל את כל מצרים), היה לי שפע מלא.

אולם אחר כך התברר שכל זה לא היה טוב. האמת, דבר לא השתנה למעט היחס שלי. מה שהיה נדמה לי כטוב, רוחני, גורם להתקדמות, נראה כעת אחרת לגמרי. אני רואה שכל זה היה אגואיסטי, לא רוחני, אלא גשמי לחלוטין, ואין בכך שום התקדמות, אלא להיפך. לכן זה נקרא "שבע שנות רעב".

לא מתבצע שום שינוי למעט התפיסה שלנו. הכול נקבע על ידי היחס של האדם, אך מחוצה לו לא משתנה דבר.

שאלה: אם אני נמצא לגמרי תחת שליטת פרעה, אז איך יכולה להיבנות בתוכי בקשה לגאולה?

תשובתי: כאשר אני מגלה שזה פרעה, אז נוצרת הזדמנות לבקש. אם אני מתחיל להבין שיש לי עסק עם פרעה, זאת אומרת שכבר ישנו הכוח השני, המנוגד לו, כוח הבורא. אחרת לא הייתי מבחין שפרעה נמצא לפניי, אלא אני חי חיים נורמליים, טובים, מתקדם בלימוד, בהפצה ובקבוצה.

למה פתאום נהיה לי רע? כי אני קובע שהחיים האלה הם רעים. לכאורה, מה חסר לי? אתמול עדיין הכול היה בסדר. נכון, אך היום הכול כבר לא בסדר כי יש לי דרישות חדשות ואיני מסכים לחיים כאלה. כאן מתחילות שבע שנות רעב.

שאלה: מה ההבדל בין הבקשה שלי לעלות מעל פרעה לבין המצב שאני נמצא תחתיו?

תשובתי: אחד הקריטריונים: מי מנצח – כוח הקבלה או כוח ההשפעה? איפה אני מקבל שכר שמגיע לי תמורת המאמצים שלי? אין אדם שיָעבוד בחינם וגם אני רוצה להרוויח.

הרווח שלי יכול להיות בכלים דקבלה או בכלים דהשפעה: או שאני מרגיש שהרווח שייך לי או למישהו אחר. והמישהו הזה יכול להיות קרוב שלי או רחוק ואף אויב שנוא. זה תלוי במידת התיקון של הרצונות דהשפעה שלי.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שליטה כפולה של כוח אחד
אחיזתו החזקה של פרעה
ויאנחו בני ישראל מן העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest