דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שליטה כפולה של כוח אחד

שליטה כפולה של כוח אחד

כתוצאה מהעבודה שלנו בקבוצה, בלימוד ובהפצה, אנחנו צריכים להגיע לכזה מצב, שבו אנחנו נרגיש שאנחנו נמצאים תחת שליטת שתי רשויות, שני כוחות. שליטה אחת, היא השליטה של האגו שלנו, של היצר הרע, פרעה מלך מצרים שמחזיק אותנו בעבדות.

אבל לפעמים, פחות או יותר, תלוי בהתקדמות של האדם, מתגלה גם שליטה אחרת, של היצר הטוב, הכוח להשפיע, ההשתוקקות לצאת מעצמו לקראת הזולת, לקראת החברים, לקראת הערבות, החיבור וכולי.

האדם נמצא בתנאים של כזאת שליטה כפולה, תחת ההנהגה של שני מלאכים: היצר הטוב והיצר הרע, שמחזיקים אותו בידיים משני הצדדים ומובילים אותו קדימה למטרת הבריאה. ודאי, שגם היצר הרע פועל בהתאם לתוכנית של הבורא ועוזר לאדם להתקדם בצורה עצמאית, בזה שמממש את הבחירה החופשית שלו.

כי אם לא הייתה לו בחירה חופשית, אז הוא היה כבהמה ולא אדם. על ידי זה שהוא מברר לעצמו איך להשתמש ביצר הרע וביצר הטוב, בכוח הקבלה ובכוח ההשפעה, ובוחר איך להתקדם בהתמזגות נכונה ביניהם, בזה הוא בונה את עצמו כאדם הדומה לבורא.

הקשר בין היצר הרע והיצר הטוב מתחיל מהפעם הראשונה של ההליכה אל פרעה יחד עם הבורא. האדם מתחיל לקבוע את שני הכוחות האלה זה כנגד זה. שני הכוחות נמצאים ברשותו. הוא בעצמו מחליט בהתאם למצבו הפנימי, איזה מהם מנהל אותו עכשיו ויכול אפילו לעבור משליטה אחת לשליטה אחרת, בזה שבוחר מי ישלוט עליו ולמה, האם הוא מסוגל לעשות את זה או שהוא זקוק לעזרה של הכוח העליון.

פרעה רוצה לשלוט, ואם האדם מסכים עם זה שהיצר הרע הפריד אותו מהבורא, זה אומר שהוא באמת נמצא בגלות מצרים. כלומר, שהוא משייך ליצר הרע שלו איזה שהוא כוח עצמאי ואומר, שהוא לא מסוגל להתמודד עימו ונמצא אצלו בעבדות מלאה.

ודאי, שאם האדם חושב בצורה כזאת, זה סימן שהוא עבד. אבל הכול תלוי באדם עצמו: הוא מחליט וקובע באיזו צורה פרעה ישתמש בו או שהוא ישתמש בפרעה.

וכל הטרחה של הגואל לא הייתה אלא לגלות להם שאין כאן כוח אחר מעורב, ו"אני ולא שליח". האדם מברר שהבורא נמצא מעל לשני הכוחות: גם מעל היצר הטוב וגם מעל היצר הרע. שני הכוחות האלה באים מלמעלה. על ידי שני הכוחות, היצר הטוב והיצר הרע שמתגלים בו לסירוגין, האדם מגיע למסקנה הסופית ולהכרעה, שיש כוח שהוא למעלה מהם שמשחק עימו דרך שני המלאכים האלו – היצר הטוב והיצר הרע.

פעם מגיע לאדם אחד מהם, ופעם האחר, ומזה האדם מרגיש שהוא נזרק מקצה לקצה לשני הכיוונים. אבל על ידי זה נבנה באדם יחס גם לכוח הזה וגם לכוח הזה, ובסופו של דבר לכוח האחד העליון, לבורא.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 02.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא, פרעה ואני ביניהם
כשהרע מוריד את המסכה
המכה הראשונה של פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest