דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סימנים של התנתקות מהאגו

סימנים של התנתקות מהאגו

שאלה: למה בזמן של חג הפסח כל כך חשוב לבצע פעולות גשמיות ב"עולם המדומה" הזה?

תשובתי: זה חשוב, כדי שאנחנו נעבוד עליהן כאילו שאנחנו עובדים על תכונות רוחניות. הסימנים של חג הפסח מסמלים, שאנחנו רוצים להתנזר לגמרי מהרצון לקבל, להתנתק מפרעה. אחר כך אנחנו מתחילים לתקן אותו, לבנות את "עגל הזהב", אבל זה כבר אחרי יציאת מצרים.

אנחנו בורחים ומתנתקים ממנו, אבל לוקחים איתנו כלים מזהב ומכסף. במדבר שוב מתעוררים כל הרצונות שלנו ואנחנו מצטערים על הבשר, הבצלים והשומים שאכלנו במצרים. כל זה יהיה אחר כך, אבל לעת עתה אנחנו פשוט מתנתקים מפרעה.

להתנתק אפשר ממשהו שידוע לך. אין לנו כזאת הרגשה ברצון לקבל שלנו שתאפשר לנו להתנתק ממנו כי אנחנו לא מרגישים אותו. איך אפשר להתנתק מ"לב האבן" אם אני לא מרגיש אותו ולא מבין מה זה?

אנחנו נמצאים בכזה מצב, בזמן יציאת מצרים, כאשר צריכים להתגלות מ"ט (49) שערי טומאה, אבל אנחנו לא יודעים מה הם בדיוק. לכן אנחנו מבצעים תרגיל על ידי פעולות סימבוליות שבעולם שלנו, שמראה על הרצון שלנו להתנתק מהרצון לקבל על מנת לקבל שלנו, שנקרא "חמץ".

בזמן יציאת מצרים אסור לנו להיות בקשר עם הרצון לקבל. לכן אנחנו צריכים לבצע בדייקנות את התנאי: בכל מקום שבו אתה יכול לראות את הרצון לקבל שלך בעל מנת לקבל, אתה צריך להתנתק ממנו. תעשה את הפעולה הזאת גם בעולם הגשמי ותראה עד כמה זה קשה, תלוי בך ומעמיד אותך במצב מיוחד.

הסימנים שקושרים "ענף" ו"שורש", הזמנים המיוחדים – המקובלים תמיד התייחסו לתנאים האלה בחרדה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החידה של ליל הסדר
מהעולם התחתון נכיר את העולם העליון
ייחודיות חג הפסח – אור האמונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest