דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לתת את היקר ביותר

לתת את היקר ביותר

"ויבאו האנשים על הנשים כל נדיב לב הביאו חח ונזם וטבעת וכומז כל כלי זהב וכל איש אשר הניף תנופת זהב ליהוה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "ויקהל", פרק ל"ה, פסוק כ"ב).

תרומה, מסמלת, שאנחנו תולשים מעצמנו את מה שיקר לאגו שלנו. דווקא את ה"תכשיטים" האלה אנחנו צריכים להקריב כדי לעשות מהם את החלק המשותף של הנשמה שלתוכו יכול להיכנס האור.

"קורבן", נובע מהמילה "קרוב", התקרבות. כלומר, מצד אחד, אנחנו תולשים מהאגו שלנו, ומצד שני, מתקרבים לבורא.

המשימה שלנו היא ליצור כזה תנאי, שהאור יתגלה בינינו דווקא בחלק המרכזי שבו כולנו מחוברים יחד. בזה שאנחנו דוחים את האגו, אנחנו מתקרבים רק על ידי החלקים האלטרואיסטיים שלנו, על ידי נדיבות הלב, כלומר, רק באותו החלק שלו שיכול לבוא במגע עם האחרים.

מאחר והחלק המרכזי הוא מעל לאגו, יוצא, שיש לנו חלקים אגואיסטיים נפרדים וחלק אלטרואיסטי משותף שבו אנחנו מתמזגים יחד. ביום השביעי של התיקון הוא הופך לאחד כללי שלם ובזה מסתיים התיקון.

שאלה: למה אתה מתכוון כאשר אתה אומר: "תחשבו על מרכז הקבוצה, תתחברו במרכז הקבוצה"?

תשובתי: זה אומר, שתתנו מעצמכם את היקר ביותר ותעבירו אותו למרכז הקבוצה.

כי לאדם לא חבל לבזבז על כל דבר. אבל כאשר הוא צריך לתת את התרומה שלו ל"סיר המשותף" כדי שזה יהפוך להיות נחלת הכלל, הוא כאילו מאבד משהו. הוא לא יכול לשאת זאת! לדוגמה, הוא יכול לבזבז בקלות הרבה כסף במסעדה, אבל כאשר הוא צריך לתת מזה סכום זעום לעסק המשותף אז ידו רועדת.

כאן נדלקים כוחות אחרים לגמרי. לא מדובר על הקמצנות של האדם, פשוט הוא לא יכול לנהוג כך, מפני שנתינה לאחרים מנוגדת לטבע ההתחלתי שלו! רק השפעת האור לאט לאט משנה אותו. אבל, בעיקרון, זה מאוד קשה! אני רואה את זה על התלמידים שלי, ובזמני גם כן הרגשתי את זה על עצמי.

וככל שאתה עולה יותר, כך אותו המעשׂר שאתה צריך לתת כחלק שלך שצריך להתמוסס באחרים, הופך ליותר ויותר קשה. מצד אחד, אתה כביכול מבין יותר, מוּדע, כבר יש לך איזו הזנה, ביטחון, אבל מצד שני, נהיה יותר ויותר קשה. כי האגו לא נעלם לשום מקום. אתה כל הזמן נמצא בעבודה עליו והוא גדל יותר ויותר.

כך בהדרגה אנחנו משיגים את תכונת "כוהן", כאשר לא נשאר לנו כלום. כלומר יש לנו את כל העולם ואת כולו אנחנו צריכים לתת! אלה מדרגות מאוד גדולות.

שאלה: מה זה אומר האלף השביעי ביחס לחיבור במרכז הקבוצה?

תשובתי: האלף השביעי, זה חיבור כולל, כאשר כולם מתמזגים יחד כמו תכשיטי זהב שמוּתָכים בתוך הכלי. הם מבעבעים ונוצצים, הופכים למִקשה אחת. ואחר כך מעליה מתחילה השגת הבורא, האלף השמיני, התשיעי והעשירי.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 10.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כִּי שֶׁבַע יִפּוֹל צַדִּיק וָקָם
מרכז כל ההשקעות והתקוות
קורבנות שמקרבים אותנו לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest