העם המיוחד

כנס החינוך האינטגרלי, שיעור מס' 1

שאלה: האם בגלל הייחודיות של המדינה והחינוך, יותר פשוט לעם ישראל להבין או להרגיש ש"אין עוד מלבדו"?

תשובה: כולם אומרים שהיהודים הם עם מיוחד, וזה לא חדש לאף אחד. השאלה היא מה היא הייחודיות הזאת?

היהודים הם מיוחדים מפני שפעם הם היו בגובה רוחני. זאת הקבוצה שיצאה מבבל יחד עם אברהם. כל הבבלים נקראים "יהודים", מהמילה "איחוד". עברים – זה מהמילה "עבר", כלומר, מי ש"עבר" לצד שני, אלטרואיסטי. ישראל, הם אלה שיש להם כוונה "ישר-כאל" – ישר לבורא. כלומר, כל השמות שמתייחסים לעם הזה נובעים מתוך העלייה הרוחנית שלו.

כאשר העם היה בגובה רוחני, הוא התגבר על האגו שלו, ואחר כך, בהתאם למחשבת הבריאה, עבר שתי שבירות: בית המקדש הראשון, ובית המקדש השני, ובהתאם לכך, "שבירת הכלים": דחג"ת ותנהי"ם. אחרי השבירה הסופית העם יצא לגלות האחרונה ועכשיו הוא חייב לעלות.

מכיוון שפעם היהודים היו במדרגה רוחנית, באופן טבעי אחרי הנפילה האגו שלהם גדל עוד יותר. הם גם לפני כן היו כאלה. כמו שכתוב בתורה, עדיין בזמן של גלות מצרים העם הזה היה קשה עורף כמו חמור. וכאשר הם נפלו מהגובה הרוחני שלהם הם נהיו עוד יותר גרועים.

כמובן, במשך אלפיים השנים האחרונות הם השתנו בהרבה: עברו סבל נוראי ובהתאם לזה עברו שינויים רבים, אבל בכל זאת היום הם לחלוטין לא מבינים מהי חכמת הקבלה ושהשיטה הזאת היא המורשת הרוחנית שלהם. הם לגמרי אדישים אליה.

זהו עם שנמצא במצב הרבה יותר גרוע מהעמים האחרים מפני שהוא נושא בתוכו "רשימו" של הנפילה הרוחנית שלו.

בהתאם לזה שורה בישראל אווירה מיוחדת. כיצד יתרחש כאן התיקון – זה תלוי בנו. באופן טבעי התיקון יתרחש כאן, ובאופן חלקי – במדינות אחרות, אבל רק באופן חלקי, משום שהאנשים שירשו את השורשים הרוחניים חייבים לחזור אליהם, ויחד עם כל אלה שמתעוררים רוחנית מכל מיני סיבות, להראות דוגמה לכל העולם.

אני לא רוצה כרגע לברר מדוע מישהו מדרום אמריקה או מסיביר מתחיל להרגיש משיכה לעלייה רוחנית. יש לכך סיבות רציניות. או שזה קרה מתוך התכללות הדדית של הגנים הרוחניים ("רשימות") שהתרחשה במשך אלפיים השנים האחרונות, או מפני שמסתבר שהאדם הזה שייך לעם שפעם היה בגובה רוחני.

אלה ששואפים לבורא נקראים "ישראל". אליהם שייכים כל הקבוצות שלנו בכל העולם. אבל בנוסף לזה, אנחנו גם חייבים לעבוד עם הקהל המקומי. זאת לא עבודה פשוטה, אבל עלינו לבצע אותה.

לא הייתי אומר שלעם ישראל יותר קל להרגיש ש"אין עוד מלבדו", משום שהאגו שלו הרבה יותר גדול מאחרים. לאוכלוסייה המקומית הרבה יותר קשה להגיע מאשר לכל קהל אחר.

מצד אחד, כל עם אחר קל יותר להוביל אותו למדרגות רוחניות. אבל מצד שני, בעם היהודי שני הצדדים ההפוכים שלו מורגשים בצורה בולטת מאוד, הרי לא מן הסתם היהודים לקחו חלק פעיל בכל התנועות והמהפכות שגרמו לשינויים בחברה, אם כן בינתיים רק אגואיסטיים. עכשיו הגיע הזמן לשינויים רוחניים.

אני מקווה שלאורך הזמן אנחנו נראה כיצד נמחקים ההבדלים בין העמים, הלאומים, התרבויות, הציביליזציות. וכולם יהפכו לעם אחד של הבורא. זה מה שצריך לקרות.

מתוך כנס החינוך האינטגרלי, שיעור מס' 1, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישראל החדשה
תיקון מתוך נחיצות פנימית
המשימה המיוחדת של עם ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest