העבודה בדור המשיח

כל העבודה עד לדור המשיח זה ביטול עצמי, על אף שיש בה הבדלים, בהתאם לייעודן של הנשמות. בכל דור ישנן נשמות גבוהות שלהן משימות מיוחדות.

כך זה נמשך, עד שאנחנו מגיעים לתקופת המשיח שבה כבר נמצאים היום. כל העולם הופך לנשמה אחת, למשפחה אחת. לכן עלינו לבצע פעולות בהתאם לתקופה.

זה לא אומר שצריך לשבת, לצפות למשיח ולקוות לנס מלמעלה. אין ניסים. ישנו רק נס אחד – הניצוץ שמתעורר באדם. כל היתר תלוי במאמצים שלו ובעבודה. ועל זה לא יכול להיות שום ויתור מצד המערכת העליונה. המשימה שלנו היא למשוך לעצמנו את האור המחזיר למוטב ולתקן את ההתכללות של כולם בכולם.

בימינו זה מתממש דרך ההפצה, כאשר אנחנו משתמשים בכל האפשרויות המזדמנות לנו. הרי זה המעשה הפרקטי והממשי ביותר של התיקון שאנחנו יכולים לבצע. לכן אנחנו לא יכולים להימנע מהעבודה הזו. יש להבין, שכל הלימוד שלנו וכל המערכות שבנינו מיועדות רק בכדי להמשיך את הפצת שיטת התיקון והחיבור.

זאת העבודה העיקרית שלנו שבאמצעותה נזכה לראות את הנשמה המתוקנת – נשיג את צורת אדם הראשון. אז נגלה מהו הגובה של "60 ריבוע נשמות", שמהוות את ה"מלכות" ההיא. כל נשמות ישראל נכללות בתוך "מלכות של עולם האצילות" ועולות יחד עימה עד לגובה של "ג"ר דאצילות", מה שנקרא "60 ריבוע" (600,000) או הגדלה פי 620, או השגה מלאה החל מהאור המינימלי "נפש דנפש דנפש" עד לאור המלא "נרנח"י".

זו העבודה שלנו, והעיקר לא לשכוח שההתכללות ההדדית הינה המימוש של התיקון. וההתגלמות המעשית שלה זו התכללות בכל העם, כפי שכתוב: "בתוך עמי אנכי יושבת". דווקא שם אנחנו נמצא את התיקון שלנו ואת הנשמה שלנו.

אסור לשכוח שזה דורש עבודה ממושכת ודאגה לאנשים. וכאן ישנן מדרגות: דומם, צומח, חי ואדם, ואפילו קבצן אביון לא פחות חשוב מבן מלך. אולם, הכוח שיש לאלה שנמצאים במדרגת ההתפתחות של כלל העם, הוא הודות לכמות האדירה שלהם, מיליארדי אנשים. בדרגת הצומח כבר ישנם פחות חלקים, בדרגת החי פחות עוד יותר, ובדרגת האדם – ממש מעטים.

בסופו של דבר, אנחנו נפגשים עם כל העולם, עם כל האנשים שביניהם יש את כל הסוגים שיתבררו לאחר מכן. לא ניתן להבחין בהם מיד. אנחנו רואים שתחילה האנשים נדלקים, אחר כך מתקררים, או הולכים בדרך הנכונה בקו דק מאוד, ואחר כך פתאום סוטים הצידה או נמשכים בכיוון לא ידוע.

צריך לטפל בכולם כמו בילדים, עד שיגדלו. ויש לזכור, שדווקא הודות לטיפול הזה אנחנו מתקנים את עצמנו וגדלים. ניתן להשיג את הנשמה האחת רק באמצעות ההפצה, וזוהי המשימה שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור 21.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בציפייה למשיח
טבעת חיצונית מכמה מיליונים
כאשר המקורות יתפשטו החוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest