דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תר"ך מצבי אין סוף מצורפים

תר"ך מצבי אין סוף מצורפים

שאלה: מה זה נקרא, שכל אחד משתמש בעצמו כדי לממש את הרצון של החבר, של הזולת?

תשובתי: אני יכול להתחבר לחבר, לזולת, רק בתנאי שאני יודע מהו הרצון שלו. אין אפשרות אחרת להתחבר לרצון לקבל שלו. אני צריך לדעת מה אתה רוצה ולהשתדל להביא לך את זה.

אין שום דבר חוץ מרצון לקבל, ואם אני רוצה להיות מקושר אליך, אז אני צריך להביא לך מילוי. אותו הדבר אתה עושה כלפיי. לכן אף אחד מאיתנו לא יכול למלא את עצמו, אלא רק בדרגה הבהמית, וכל אחד יכול למלא את האחר בדרגה הרוחנית.

לשם כך אני צריך לברר מה אתה רוצה. אז יוצא, שאני "פרצוף" עליון כלפיך ואתה התחתון. אני לוקח ממך את הרצונות שלך, נכלל מהם ומעלה אותם יותר למעלה, ובזה אני הופך להיות כמעבר בינך לבין הבורא. בצורה כזאת אני ממלא אותך.

וכך עושה כל אחד כלפי השני. תתאר לעצמך, שיש מיליארדי "פרצופים" כאלה שכל אחד נמצא בתוך השני בכל מיני אבחנות וכל אחד מבקש מילוי בשביל האחר.

באופן כזה, החסרונות והמילויים האלה עוברים מאחד לשני בשרשרת המדרגות עד שמגיעים לאור אין סוף. כך אנחנו מגלים כלי אחד כללי שבו כולם נכללים מכולם ומתחברים לרצון אחד, כמו שהיה לפני השבירה.

אבל הרצון האחד הזה הוא מורכב, כי בתוכו נמצאת השבירה, ריחוק, האגו, שלא נותן לנו להתחבר. הרצון הזה הוא מורכב, מפני שבו כולם כלולים מכולם, ולכן עוצמתו גדלה פי תר"ך (620) פעמים מהרצון ההתחלתי הפשוט.

כי כל אחד סופג את החיסרון של הזולת וזוכה למלא אותו. כך כולנו מגבירים את עצמנו. אם אני מתקשר עם כל חלקי הנשמה הכללית, ובסופו של דבר צריך להעלות למעלה מ"ן (תפילה) עבור כולם, אז דרכי עובר לכולם אור אין סוף ממעלה למטה.

וכך זה קורה עם כל אחד מאיתנו, כלומר אנחנו מתחברים וכבר גדלים עד אין סוף ובסופו של דבר מגיעים לעוצמה בלתי רגילה. אנחנו מכנים את ההגדלה הזאת "פי תר"ך פעמים", אבל זה לא מספר, אלא מושג איכותי.

מתוך ההכנה לשיעור, 24.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכוס המלאה
מקבל, מכאן יוצא, שנותן
איך לחדור לתוך רצון זר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest