דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לתת הכול למען האמת

לתת הכול למען האמת

"ויקרא אלהם משה וישבו אליו אהרן וכל הנשאים בעדה וידבר משה אלהם: ואחרי כן נגשו כל בני ישראל ויצום את כל אשר דבר יהוה אתו בהר סיני:

ויכל משה מדבר אתם ויתן על פניו מסוה: ובבא משה לפני יהוה לדבר אתו יסיר את המסוה עד צאתו ויצא ודבר אל בני ישראל את אשר יצוה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ד, פסוקים ל"א – ל"ד).

משה, בפנייתו לבורא, מקבל ממנו פי שניים יותר ממה שצריך להעביר אל העָם. כי "הפרצוף האמצעי" מקבל מהעליון מנה כפולה כדי להפוך בעצמו להיות גדול, מבין, ואחר כך מעביר מנה קטנה של אור לתחתון.

בעולם שלנו ילדה, כדי להפוך לאימא וללדת ילד משלה, צריכה להתבגר, להפוך לאישה, כלומר היא רוכשת מצב של גדלות כדי להוליד מצב קטן יותר. כך גם משה משיג דרגת קשר עם הבורא רק כדי להצליח להעביר לתחתונים את כל שיטת התיקון.

שאלה: מה הכוונה "ויתן על פניו מסוה"?

תשובתי: הסתרת פנים מסמלת העברת אור דרך "מסך" המחליש, כי אחרת העָם לא יוכל לקבל אותו. נניח, שלמשה יש "רשימות" ב'/ג', ולעָם יש "רשימות" א'/ב', כלומר המדרגה הבאה. משה חייב להנמיך את עצמו, לעשות נסיגה מהמצב שלו ואז הוא יהיה שווה לעם, מפני שכל העברה רוחנית מתרחשת לפי השתוות הצורה.

מצד אחד, הוא צריך לבוא במגע עם הבורא, ולכן הוא מגלה את פניו ומשתף פעולה עימו. ואחר כך הוא צריך להסתיר את פניו, כלומר להנמיך את עצמו לשיתוף פעולה עם התחתון.

משה הוא המעביר בין הבורא והעָם, הוא מלכתחילה הולך על זה, בכך שאומר לו: "תשמיד אותי", כי במדרגה הזאת אין שום דבר למען עצמי. ארבעים יום הוא לא אכל ולא שתה, כלומר עלה לכזאת דרגה כאשר מהאדם לא נשאר שום דבר חוץ מ"רשימו" מהגלגול הקודם.

אם מסתכלים על המצב הזה דרך האגו שלנו, אז נדמה שזה ממש ייסורים בלתי פוסקים. אבל בעצם, זאת התרוממות רוח עצומה, ניתוק משקר והשתייכות לאמת. אמת, זה הדבר היחיד שמצדיק את הכול, מפני שהאמת כוללת בתוכה מצב שכנגדו אין כלום.

כל השאר, זה שקר, הוצאת דיבה, לשון הרע, בדיה, מחשבות שווא, הכול מופרך, דמיון. אמת, זה הדבר היחיד שקיים, ולכן האדם יכול לתת הכול כדי להימצא במצב הזה.

"וראו בני ישראל את פני משה כי קרן עור פני משה והשיב משה את המסוה על פניו עד באו לדבר אתו." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ד, פסוק ל"ה).

לאט לאט עָם ישראל מתחיל לקבל ממשה מנות קטנות של אור שמתקנות ומעלות אותו, וזה נקרא הליכתם במדבר, בניית אוהל המשכן וכולי.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 30.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תכונת ההשפעה הצנועה
לקראת עולם האהבה
הכול על מנת להשפיע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest