דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה בארבעים מדרגות

עלייה בארבעים מדרגות

"ויאמר יהוה אל משה כתב לך את הדברים האלה כי על פי הדברים האלה כרתי אתך ברית ואת ישראל: ויהי שם עם יהוה ארבעים יום וארבעים לילה לחם לא אכל ומים לא שתה ויכתב על הלחת את דברי הברית עשרת הדברים." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ד, פסוקים כ"ז – כ"ח).

מדובר על עליית "מלכות" ל"בינה".

"ארבעים", זו מדרגה שבה האדם לגמרי יוצא ממצבו האגואיסטי, מתעלה מעליו בארבעים מדרגות (דרגת "בינה", השפעה) וזוכה לתכונת "משה".

התורה נותנת לאדם שיטה של התעלותו עד לדרגת "אדם", כאשר הוא מתפטר מכל התכונות האגואיסטיות שלו. אבל זה לא אומר שהוא הופך לנזיר, צם, מפסיק לעסוק בדברים הרגילים, מפסיק לעבוד, אין לו משפחה, לא! פשוט בתוך עצמו הוא מתחיל להעמיק רק בכוונה על מנת להשפיע.

בכל השאר הוא מנהל אורח חיים רגיל: עובד, דואג למשפחה, מתקשר עם כל העולם. אבל כל זה נבנה עכשיו רק בכיוון של התקרבות לתכונת ההשפעה.

כל ההכרחיות נשארת, וכל מה שלא הכרחי לאט לאט מנופה והאדם הולך הלאה, בכך שעולה לדרגה היכן שנשארת לו כוונה אחת טהורה – להגיע לתכונת ההשפעה, שנקראת "עלייה בארבעים מדרגות".

"…ארבעים יום וארבעים לילה לחם לא אכל ומים לא שתה", זה מסמל, שהאדם עוסק רק בהשפעה ומשיג אותה, כאשר כבר נכנס למגע עם הבורא בדרגת "בינה".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 30.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
א-ל קנא
לא תעשה לך אלוקי מסכה!
לא תעשה לך פסל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest