דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אביון עשיר ומיליארדר עני

אביון עשיר ומיליארדר עני

שאלה: אני שומע כל הזמן שהבורא הוא טוב ומטיב, אבל בינתיים אני לא מרגיש את זה. אז כיצד אני יכול להיות בשמחה?

תשובתי: אנחנו רגילים להיות בשמחה כאשר אנחנו מרגישים שמרוויחים. אם האגו מרוויח כל רגע, אם נוח לי, טוב, חמים ונעים, הכסף מטפטף לחשבון שלי, "פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול" ואני נהנה. ברוך ה', הכול בסדר, בקרוב אני אצא לחופשה, לשייט באוניית פאר, בשבת תשחק קבוצת הכדורגל האהובה עליי, כלומר, יש ממה להנות בחיים!

זה נקרא אצלנו "להנות", אבל זהו תענוג בתוך הרצון לקבל עכשיו או בעתיד. כך אנחנו חיים. אם אני לא מרגיש תענוג בהווה וגם לא בעתיד, אז אני מוכן למות. אדם לא מסוגל להתקיים בלי תענוג, אם לא עכשיו, אז לפחות מתוך תקווה לתענוג בעתיד. אחרת, "טוב לי מותי מחיי".

עכשיו נשאלת השאלה, כיצד אנחנו יכולים לשמוח במצב שמאוד רוצים גילוי רוחני אבל אין לנו? אם כרגע אין לנו, אז הכול תלוי בתקווה לעתיד, האם אני בטוח שבסופו של דבר זה יהיה לי? ברור, שנכון לעכשיו אין לי כלום! "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות", ואני רואה שעדיין לא גיליתי את העולם הרוחני, לא מבין ולא מרגיש אותו.

אבל, האם אני בטוח שאני אגלה אותו? אם אני נמצא בקבוצה והקבוצה מקרינה לי ביטחון שאנחנו הולכים לקראת הגילוי ואנחנו נגיע אליו, אז אני אהיה בשמחה! החברים נותנים לי ביטחון שנצליח. בלי זה אני לא אצליח להתקדם, אלא אני פשוט אישן כל היום כדי לא לסבול, מפני שנכון להיום אין לי שום תענוג וגם לא צפוי בעתיד. למות אי אפשר, ומה שנשאר זה רק לישון, לפחות לא להרגיש כלום.

זה בדיוק מה שקורה לאדם. זה הטבע, אין מה לעשות. השאלה היא, כיצד מתמודדים עם זה? כיצד אפשר לעורר את הסביבה כדי שהיא תשפיע עלינו ואנחנו נהיה שמחים ומלאי כוחות. לשם כך עלינו להעריך את החברים ולהיות קשורים אליהם. ובנוסף לכך, אנחנו צריכים ביחד לעורר את המאור המחזיר למוטב כדי שהוא כל הזמן יעורר אותנו ויספק התפעלות. ואז אני לא רק אתפעל מדבריהם של האנשים, אלא אני אקבל דרכם הארה מלמעלה.

ההארה הזאת נקראת "אמונה". אמונה היא כוח שאני משקיע בלי לקבל שום דבר בתמורה. נראה שזה בלתי אפשרי, אבל האור ישפיע עליי וייתן לי אפשרות לעשות את זה. זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת". לפי הטבע שלי אני לא מסוגל להשפיע בלי לקבל שום דבר בתמורה! אבל אם האור ייתן לי תכונה כזאת אז אני אוכל. ואז השמחה שלי לא תהיה קשורה למילוי בתוך הכלים שלי. כפי שנאמר: "מיהו העשיר השמח בחלקו".

ומהו חלקו? אין לו כלום! אבל הוא שמח. אולי הוא משוגע או טיפש? לא, הוא באמת האדם העשיר ביותר והשמח ביותר! העשירים אינם מרגישים מאושרים, כי הם כל הזמן רודפים אחרי עושר עוד יותר גדול, ו"השמח בחלקו" לא. זה נקרא להרגיש עשיר ומאושר. הוא לא צריך יותר כלום, תארו לעצמכם איזו הרגשה נפלאה. אף מיליארדר אינו מרגיש כך, כי הם רוצים יותר ויותר כסף. הם האנשים העניים ביותר מכולם! אם לאדם רגיל חסר אלף דולר, אז להם חסר מיליונים, מיליארדים. אז מי מאיתנו יותר עני, מי נזקק יותר? כלומר, הכול תלוי בסביבה ובהארת "האור המקיף".

מתוך שיעור על פי "פתיחה לחכמת הקבלה", 05.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מפתח לשמחה
שמחה היא תוצאה מפעולות נכונות
בונים מקוביות את המדרגה הרוחנית הראשונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest