המצב שלנו מצוין!

שאלה: מתי המאור המחזיר למוטב משפיע על האדם כדי לקרב אותו לאהבת הזולת?

תשובתי: המאור משפיע כל הזמן, או שהוא משפיע בהתאם לתוכנית של ההתפתחות הטבעית, שנקראת "בעיתו", או לפי התוכנית שנקראת "אחישנה" (זירוז הזמן). אבל המאור משפיע תמיד.

מצד אחד נאמר, ש"האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת". מצד שני אנחנו מכנים אותו, המאור המחזיר למוטב, כאילו שהוא יכול להשפיע באופן שונה: פעם יותר ופעם פחות. ודאי שהאור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, אלא אני מעורר את עצמי על ידי הסביבה: ספרים, רב, בזה שמעלה את הרגישות שלי לאור.

נניח, שאנחנו יוצאים להפצה. לפני היציאה להפצה אנחנו חושבים שבאמת רוצים להשיג אהבת הזולת, כדי להגיע דרכה לאהבת ה' ובזה לעשות לו נחת רוח. היינו רוצים לעשות את הפעולה הזאת מתוך אהבה אמיתית, אבל מה לעשות אם בינתיים אנחנו לא מרגישים אותה.

לכן אנחנו פועלים אפילו מתוך אינטרס אישי: רוצים להשיג רוחניות, אני רוצה לדעת עליה, להרגיש, מצפים שייפתחו לנו השמיים. וכאשר אנחנו פועלים בצורה כזאת, אפילו ב"לא לשמה", שעל זה נאמר ש"מצוות לא צריכות כוונה נכונה", זה בכל זאת עובד. האור מאיר עליי מרחוק (לכן הוא נקרא "אור מקיף") וכך הוא מקדם אותי.

לכן כל העבודה שלי היא לבדוק, איזה מהפעולות שלי הן המועילות ביותר כדי לעורר ולמשוך את "האור המקיף" המועיל ביותר לפי חוק השתוות הצורה, זה מה שהכי קרוב לאור, כלומר: השפעה, אהבה, הזדהות, התקרבות, חיבוק, נשיקה, זיווג, כלומר התחברות יותר ויותר הדוקה.

צריך להשתוקק לזה, ואני מוכן להשתוקק, אבל בתנאי שיהיה לי מזה משהו, כלומר שישלמו בהרגשות חדשות, בהבנה, בפקיחת עיניים על סודות התורה, שייפתחו לי את השמיים. אני רוצה את זה ולא יכול לעשות כלום עם הרצון לקבל שלי!

לא נורא, אני צריך לעבוד עם אותו הרצון שיש לי. הוא לא תלוי בי, אלא מאורגן מלמעלה על ידי הבורא. אני עובד עם מה שיש לי, אפילו שמובן לי שאני עושה הכול למען עצמי, ו"האור המקיף" לאט לאט יסדר לי כוונות יותר נכונות. וכך מתקדמים.

אם מאהבת הבריות מגיעים לאהבת ה', אז הכי מועיל מבחינתנו זה לטפל בבריות! לכן ההפצה, או כמו שכתוב, התפקיד של עָם ישראל, שמחייב אותנו להביא את כל האנושות לבורא, זאת הפעולה הכי מועילה להתפתחות של כל אחד ואחד שמשתתף בזה. צריכים רק להבין את זה, לפרש בצורה טובה יותר, לספר זה לזה, ואז אנחנו נבין שנמצאים במצב מצוין. אנחנו קיבלנו הזדמנויות ייחודיות.

מתוך ההכנה לשיעור, 04.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חרטה מושכת אור
העיקר, להיות בתוך עיגול של אור
הכנה בפעולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest