דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי קובע את פני העולם?

מי קובע את פני העולם?

באנושות אופיינית תפיסת מציאות מסוימת מאוד אגואיסטית, שבגללה אנחנו חושבים שהעולם מסתובב בהתאם לאופן שאנחנו מנהיגים אותו. כך חושבות הממשלות, כך גם חושבים האנשים החזקים, העשירים והמצליחים. וגם האדם הפשוט ביותר חושב, שכל החיים שלו מהווים תוצאה ממעשיו.

כל אחד מאשים מישהו בכל מה שקורה, וכולם חושבים שאנחנו בעלי הבית בעולם הזה. אנחנו מודים בזה שטבע האדם הוא רע ואגואיסטי, אבל מה לעשות אם אנחנו כאלה. אנחנו כאלה וכך חיים ומנהלים את העולם. ודאי שהיינו יכולים לנהל אותו טוב יותר, לא בכזאת ברבריות, אלא בצורה יותר מחושבת, אנושית. אבל אין מה לעשות אם אנחנו כאלה.

אנחנו בונים כל מיני מערכות, מנסים להתעסק בעולם הזה במה שאפשר, מסכימים שהוא לא מושלם, אבל זה מה שיש. האנושות סבורה שהעולם הוא תוצאה מההנהגה שלנו, מההתנהגות שלנו, מהקשר בינינו, מהתרבות, החינוך, הפוליטיקה, הכלכלה, המסחר, וכולי.

כל זה קובע את פני העולם. אנחנו מקווים שעל ידי הפעולות שלנו נוכל איך שהוא להיטיב את חיינו, ולא יכולים לקבל שהתמונה הזאת של העולם שאנחנו קולטים ורואים היא בכלל לא כתוצאה מהפעילות שלנו.

אלא הבורא, הכוח העליון, מצייר לנו בכל רגע ורגע את התמונה הזאת לפי ה"רשימות". ובהתאם ל"רשימות" האלה מצטיירת בתוכנו תמונת העולם, ואנחנו לא יכולים בשום צורה להשפיע עליה, זולת קביעת היחס הנכון לתמונה הזאת, כלומר ההכרה בזה שהיא כולה באה אלינו מהבורא. זה שייך לעבר, להווה ולעתיד. הבורא מסדר את התפיסה שלנו בהתאם לכזה ציר זמן.

מה שחשוב הוא, זה לא איך שאנחנו נתייחס לעולם, אלא איך שאנחנו נתייחס לבורא! ברגע שאנחנו מעבירים את תשומת הלב שלנו למנהל העולם, למקור, לבורא, אז אנחנו מייד רוכשים את התפיסה הנכונה. ואז מתברר, שכל העולם זה העלם, העלמה, ציור זמני, שמצטייר בתוך השׂכל שלנו עם כל המדינות, הארצות וכל הבלגן הנורא שמתרחש על פני כדור הארץ הקטן שלנו ועם כל אדם ואדם פרטי.

התמונה הזאת מתבהרת לפנינו בכל רגע בכל מיני צורות שונות, עם כל מיני התקוטטויות בינלאומיות ופרטיות, כל מיני בעיות פנימיות וחיצוניות. כל זה רק כדי שאנחנו נלמד על פני כל הצורות הללו להצדיק את הבורא, את המקור. כל הצורות הללו מתבהרות בתוך האגו שלנו, בתוך הרצון לקבל ההפוך מהבורא. ולכן אנחנו רואים את הקלקולים הפנימיים שלנו ותופסים אותם כמציאות חיצונית.

לכן אנחנו לא צריכים להצטער על המצבים הקשים שעברנו בעבר או שעוברים אותם עכשיו בהווה, ולאבד כל תקווה לעתיד הטוב. אלא אנחנו צריכים להתעלות ולהידבק לשורש שלנו, שהוא טוב ומטיב בלבד. וכל מה שאנחנו מרגישים במציאות הזאת, אנחנו והעולם הזה, מיועד רק כדי שמעל כל זה אנחנו נתקשר עם המקור הטוב והמטיב ונעזוב את הרצון לקבל שלנו שבו אנחנו מרגישים את התמונה של העולם הזה כל כך מעוותת וגרועה.

מתוך ההכנה לשיעור, 07.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מדידת העולם המושלם עם סרגל עקום
לגלות את העולם הזה כמושלם
משלמות לשלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest