דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העתקה נקודתית של הבורא בלבי

העתקה נקודתית של הבורא בלבי

שאלה: מה בדיוק בתוכי דומה לבורא?

תשובה: הבורא נותן לנו רצון קטן מאוד. הוא אפילו אינו נקרא העתקה ממנו, מפני שכל העולם שלנו הוא פשוט צל חולף. כמו ריח של מרק שנותנים לנו להריח במקום להאכיל אותנו. זה ממש כלום. אך בכל זאת אנחנו מתחילים ממנו.

הבורא רק נותן לנו התעוררות, גירוי אליו ולא יותר מזה. וכל מה שאנחנו מקבלים אחר כך בנוסף לגירוי הראשוני הזה בא מהקבוצה ומהמורה. ללא הקבוצה והמורה אין לאדם שום סיכוי להגיע למגע עם הבורא ולממש בצורה נכונה את הקשר עימו. הקבוצה היא הכלי הרוחני שלי, המורה הוא הדרגה העליונה, והלאה נמצא הבורא.

הבורא נותן רק התעוררות התחלתית: הוא מביא את האדם לסביבה המתאימה ואומר: "קח לך!", אך על מנת "לקחת" צריכים להתחבר עם הקבוצה, עם המורה, עם הספרים, ובאמצעותם עם הבורא. ולפני זה יש לנו רק "נקודה שבלב", ניצוץ שמתעורר על ידי הבורא ושמכריח אותנו לחפש אותו.

ואילו כל השאר שבנו שייך לרמת החי ואינו העתקה מתכונות הבורא, אלא פשוט רצון ליהנות המפותח. "אדם" נקרא רק אותה הנקודה שמשתוקקת לבורא. זוהי אותה נקודה של הרצון ליהנות שקשורה ל"בִינה", לרצון להשפיע.

אם קשר כזה אינו קיים בין הרצון ליהנות לרצון להשפיע, אם "מלכות" ו"בִינה" אינן מחוברות יחד, אז נברא כזה אינו נקרא "אדם", הדומה לבורא. קשר כזה יכול להיות רק בבחינה ד' וגם לא בכל הבחינה ד', אלא רק בחלק מיוחד שלה אשר מתברר במשך הזמן. רק דרגת האדם בתוך הרצון שלנו מיועדת לעלות לקראת הבורא.

שאלה: אז למה צריכים בכלל את הדרגות דומם, צומח וחי?

תשובה: הרצון ליהנות חייב להתפתח דרך כל הרמות האלה, אחרת הוא לא יוכל להיות עצמאי. בשלושת הבחינות הראשונות ישנו אותו הרצון ליהנות רק שהוא מפעיל את עצמו בהתאם לתוכנה הפנימית שטמונה בו. ואילו בבחינה ד' הרצון מתחיל לשאול "בשביל מה עליי להפעיל את התוכנה הזאת?".

יש צורך בכל ד' הבחינות עבור התפתחות הרצון, כי מצד אחד הוא חייב להתנתק לגמרי מהבורא, ומצד שני חייב להגיע להשתוות הצורה עימו. לכן, הבורא והנברא, שהם בחינה שורש ובחינה ד', מוכרחים להתרחק אחד מהשני בכל יתר הבחינות. בדרגות הללו מתבצע חישוב מדויק אילו הבחנות נחוצות עבור הנברא על מנת להיות הפוך אך יחד עם זאת דומה לבורא, במה בדיוק ההופכיות שלו ובמה הדימוי.

הוא חייב להיות הפוך ברצון ליהנות שנשאר ללא שינוי. אך הוא צריך להיות דומה ברצונו להשפיע שנבנה מעל הרצון ליהנות שלו. שתי הצורות האלה מתקיימות בו יחד.

מתוך השיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 06.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מוטציה על-טבעית של דרגת החי
השְׂאור המובחר ביותר
לצרף את כל העולם לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest