דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העובּר מפתח את עצמו

העובּר מפתח את עצמו

מחקר: זגוגית העין של העובּר מלאה כלי דם המזינים את הרשתית המתפתחת. במהלך ההתפתחות של העובּר כלי הדם האלה נעלמים, אחרת הם היו מפריעים לראיה.

ואם במהלך ההיריון העיניים של העובּר לא תיחשפנה לאור, אז כלי הדם לא ייעלמו מהחומר הזגוגי, והתינוק ייולד עם לקויי ראיה. העובּר זקוק לאור במהלך ההתפתחות העובּרית.

האור פועל ישירות דרך הגוף. ואף על פי שהגוף אטום לאור השמש, חלק מהאור בכל זאת חודר פנימה ונקלט על ידי העובּר. וזה מספיק להתפתחות תקינה של עיני התינוק.

במידת התפתחותו וגדילתו, העובּר כל הזמן מקבל מידע על המצב הפסיכולוגי והגופני הכללי של אימו. הוא לא רק שומע את פעימות הלב שלה ואת המוסיקה שהיא מאזינה לה, אלא גם מקבל את האותות הכימיים שחודרים דרך השליה. במחקר נמצא, כי האותות האלה גם נושאים מידע על הבריאות הנפשית של האֵם.

המצב הדיכאוני של האֵם העתידה משפיע חזק מאוד על התפתחות התינוק אחרי לידתו. בעשורים האחרונים חוקרים מצאו, כי הסביבה שבה העובּר גדל ומתפתח – הרחם של האימא – ממלאת תפקיד חשוב בהמשך חייו של התינוק. חלק מההשפעות בולטות למדי.

העובּר משתתף בצורה פעילה בהתפתחותו ואוסף את כל המידע הדרוש לו לחיים לאחר הלידה. ההכנה הזאת לחיים מבוססת על ההודעות שעוברות מהאֵם.

המערכת אֵם-עובּר היא שילוב של שני גופים נפרדים המאוחדים במטרה משותפת כדי להבטיח את ההתפתחות הפיזיולוגית התקינה של העובּר. התוצאה של ההיריון היא הלידה של התינוק. לכן, כל הפעילות של גוף האישה במהלך ההיריון מכוונת להבטיח התפתחות תקינה של העובּר ולספק את התנאים הדרושים להתפתחות העובּר לפי התוכנית הגנטית הנתונה.

ההתקפה החיסונית (אימונית) של העובּר אינה מגיע למידה כזו שהעובר נדחה מהגוף האימהי לפני הזמן. רק לאחר 40 שבועות של היריון, היחס האימוני בין העובּר לאימו מגיע למגמה, שהעובּר הבשל מתחיל להיפלט מן הרחם כתוצאה מהתפתחות של התכווצויות רחמיות.

התייחסותי: לא רק את האור, אלא את כל ההשפעות מהסביבה החיצונית שגם אנחנו חווים על עצמנו, חווה גם העובּר המתפתח. זה מכין אותו לקיום חיצוני. בהתפתחות הרוחנית שלנו ברמת העובּר אנחנו צריכים לברר את כל ההשפעות של העליון על התחתון, ודווקא על ידי הקשר הנכון ביניהם שאנחנו מעצבים נוכל להתפתח עד ללידה הרוחנית שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
העוּבר – הוא זר או שלך, גשמי או רוחני?
שיחה על התפתחות תוך רחמית
פעימות הלב יוצרות תאי דם חדשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest