דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זרם של אור מתוך פער הפוטנציאלים של הכלי

זרם של אור מתוך פער הפוטנציאלים של הכלי

שאלה: האם כל הבירורים שלי נוגעים רק ליחס שלי לחברה?

תשובתי: אין לנו אפשרות לראות את האמת בשום דרך אחרת, אלא רק כלפי הסביבה. אנחנו מרגישים רק את הפער בין הכלים, אבל האור עצמו אינו מורגש. בדיוק כפי שאנחנו לא מרגישים ולא יודעים מה זה חשמל, אלא מודדים רק את התוצאות מזה שאיזה שהן תופעות עוברות בחוטים. ובעצם, שום דבר לא עובר בחוטים, אלא פשוט אנחנו בצורה כזאת מתארים לעצמנו את התופעה הזאת. זה הכול תפיסה סובייקטיבית שלנו. לכן, אנחנו יכולים להבדיל רק בשינויי היחסים.

אנחנו רואים שני מצבים ביחסים האלו: מצב א' ומצב ב'. אבל הסיבה לשינוי הזה בין המצבים, זה איזה כוח שנסתר מאיתנו. אבל מתוך לימוד המצבים הללו אנחנו לומדים על הסיבה הנסתרת שלהם. זה נקרא "ממעשיך הכרנוך". הוא עובד עלינו והמעשים שלו מתממשים בנו, ולפי המעשים האלה אנחנו מכירים אותו.

כלומר אנחנו תמיד מרגישים ומודדים רק את הכלים שלנו. אפילו "אור נרנח"י" נקרא בשמות שאנחנו נתנו את השמות האלה לכלים שלנו.

שאלה: איך אני יכול לדעת שהגעתי לסוף הבירור ושהוא נכון?

תשובתי: הנכונות מוערכת רק כלפי הזולת: האם היחס שלי כלפי הזולת והיחס שלי כלפי עצמי הוא משתנה לטובת הזולת. יחס לזולת, זה הבחן מאוד רבגוני, כי מתוך היחס לזולת אנחנו לומדים את היחס לבורא, שהוא הכולל עבור כולנו. בזה שאנחנו מתקנים תרי"ג רצונות, עושים תרי"ג מצוות, אנחנו משיגים כלי שמתוקן לגמרי בעל מנת להשפיע, מגיעים לגמר התיקון. אבל תרי"ג הרצונות האלה תמיד נמצאים מחוץ לנו ופועלים כלפי הזולת.

עכשיו אנחנו עדיין לא יכולים למדוד באיזו דרגה ובאיזו עוצמה אנחנו מבצעים את התיקון, אבל אחר כך זה נעשה יותר ויותר ברור. אבל כל התיקון נעשה בעל מנת להשפיע, כלומר מחוצה לי, ביחס לכלים שנראים לי זרים, לרצונות שמחוצה לי. ועל ידי השינוי של היחס שלי אליהם, אני רוכש ביחס הזה את תכונת ההשפעה ומגלה אותו כתפיסה חלקית של הבורא.

בזה משתתפים רק הכלים: הכלי שלי והכלי של הזולת. אחד מהם יותר ואחד פחות, והאור העליון נמצא במנוחה מוחלטת וממלא את כל הבריאה. אני מעמיד את הכלי שלי מלמעלה ואת הכלי שלו מלמטה, והאור נשפך מאחד לשני. ובהתאם לפער של הדרגות שלנו אני מרגיש איזה אור ממלא אותי, איזה זרם עובר בינינו מתוך פער הפוטנציאלים של הכלים שלנו: "נפש", "רוח", "נשמה", "חיה", "יחידה".

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות", 24.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חשבון מדויק וביצוע מבטיחים תוצאה
קשר, זה לא סתם חוט מתכת וגל
שינויים פנימיים – צליל בעל תדר גבוה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest