חשבון רוחני

שאלה: מדוע ישנם 12 שבטים ורק 10 ספירות?

תשובתי: לפעמים אנחנו סופרים 10, אם זה ספירות, לפעמים 5 בחינות, לפעמים 6 אם זה זעיר אנפין (ז"א). למעשה אין שום דבר חוץ מ-5 בחינות. ואם אנחנו מוסיפים עוד משהו, זה בגלל שרוצים להדגיש שבז"א אין יותר מ-6, ואז במקום 5 ספירות כלליות, יוצאות לנו 10.

לפעמים אנחנו רוצים להדגיש ש-10 ספירות מסודרות לפי ג' קווים. אז אנחנו אומרים שבכל תכונה, בחינה, ספירה, ישנו גם כן יחס עצמי לספירות האחרות, בהתאם לקווים שמאל, ימין ואמצע. אז במקום 10 ספירות אנחנו מדברים על 12: ארבע אותיות של שם הבורא, הוי"ה (חכמה, בינה, ז"א, מלכות) המוכפלים בג' קווים בכל אחד, סך הכול 12. זו פשוט שיטה להדגיש שוני מסוים.

לפעמים אנחנו מדברים על 13, לפעמים על 7 (ז"א ומלכות), לפעמים על 8 (ז"א עם המלכות שלו ועם המלכות הנפרדת), וכולי. בשום פנים ואופן אסור לחשוב שבזה אנחנו יכולים לחתוך איזה שהן ספירות, איזשהו חלק מהפרצוף. אנחנו מנצלים כל מיני חישובים רק כדי להביע איזה מצב נוכחי שבו נמצאים כוחות, נשמות: קו ימין, שני קווים, שלושה קווים, מצב של קטנות, גדלות.

למשל, אנחנו אומרים שבמצב של קטנות קיים רק ג"ע ואין אח"פ. אך הוא פשוט אינו בשימוש, מאחר ואין עליו כוח של המסך. כל הכינויים והשמות מצביעים לנו רק על הכוח שאיתו מופעל הרצון ב-10 ספירות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
10 ספירות, לא 9 ולא 11
שפה של פרצופים וספירות המעוררת התרגשות
סוד העברת החכמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest