דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שיטה לחיבור בין הבורא לנברא

שיטה לחיבור בין הבורא לנברא

שאלה: מה זאת אומרת, שהאח"פ דעליון נופלים לגו"ע של התחתון?

תשובתי: אח"פ הם כלים דקבלה, וגו"ע הם כלים דהשפעה, "חפץ חסד", כבר לא רוצים כלום, אלא מסתפקים במה שיש. "כתר", "חכמה" והחלק העליון של "בינה" הם רק השפעה, בלי שום קבלה. ורק מאמצע של "בינה" ומטה מתחילות המחשבות איך להחזיר לבעל הבית, ל"כתר", את התענוג שהוא נתן לה. לכן, "בינה" מפתחת כלים דקבלה ("זעיר אנפין" ו"מלכות") כדי לקבל בהם על מנת להשפיע.

לכן, עד אמצע של "בינה" קיימת רק השפעה, ולמטה מזה יש קבלה. הנפילה היא כשאנחנו לא יכולים לעבוד עם הכלים דקבלה שלנו בלי לשים עליהם "מסך" על מנת להשפיע, לכן, אנחנו מוציאים אותם מהשימוש. רק אחרי שאנחנו נקבל את המאור המחזיר למוטב, אותו האח"פ יוכל לעלות אבל רק בתנאי שנקבל עליית התפילה (מ"ן) מהתחתון.

מסתבר שאנחנו יכולים להשתמש ברצונות דלקבל שלנו רק כדי להשפיע לזולת, לחבר ולקהל הרחב. אנחנו לעולם לא נוכל להשתמש באח"פ שלנו לעצמנו כדי להגיע למצב הגדלות. בשביל מה לנו לעשות זאת? זה פשוט לא יכול להיות! אנחנו יכולים לקבל רק לפי בקשת התחתון.

זאת כל הנוסחה "מאהבת הבריות לאהבת ה'". רק מפני שאנחנו מקבלים בקשה מהנבראים ורוצים להשפיע להם, יש לנו אפשרות לעשות נחת רוח לבורא ולהגיע לאהבה אליו. זאת פעולה אחת, קבלת התפילה מהם נקראת "אהבת הבריות", והבקשה שמופנית למעלה למימוש התפילה הזאת, היא "אהבת ה'". לפי הנוסחה הזאת הפעולה מתממשת מיידית.

הקהל מעביר לנו את חסרונותיו להיות המשפיעים. אף על פי שהם צועקים: "תנו לנו לחם!", אבל עלינו לתרגם את הבקשה הזאת לחסרונות רוחניים. יחד עם זה, בהדרגה חייבים ללמד את האנשים ולהביא אותם לחסרונות הרוחניים. כי כתוב, ש"כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם". כלומר, עלינו ללמד את הקהל שבסופו של דבר כל חסרונותיו צריכים להיות רצון להגיע להשפעה לבורא. ואז אנחנו נקבל מהם בקשה נכונה ונעלה אותה למעלה. זאת אומרת, ש"אהבת הבריות" תתחבר דרכנו ל"אהבת ה'".

זאת כל השיטה, זאת הפעולה היחידה שבעזרתה אנחנו עושים תיקונים. לנוסחה הזאת צריכים שלושה מרכיבים: התחתון הוא הקהל, אנחנו באמצע, והעליון, הבורא. לכן, בלתי אפשרי ללמוד קבלה ולעשות תיקונים לבד. "או חברותא או מיתותא". אדם נקרא "דומה לבורא". במה אפשר להדמות לו?

אנחנו חייבים להאמין שהבורא הוא הכוח היחיד הטוב והמיטיב וכך גם להתייחס לכל העולם. אנחנו היחידים שיכולים לעזור לאנשים להגיע לטוב, ולכן אנחנו חייבים לעשות זאת. לכן, אנחנו מקבלים את חסרונותיהם ומעלים אותם למעלה.

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 19.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה להיות כמו העליון!
מקבל את הסטנדרט של העליון
מעלית רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest