דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוח, לב, כבד, אלה צורות שונות של ביטול עצמי

מוח, לב, כבד, אלה צורות שונות של ביטול עצמי

שאלה: כל פעם שהאדם מבטל את עצמו כלפי הקבוצה, מתווספת עוד נקודה שחורה אחת?

תשובתי: דווקא כך העובָּר גדל: כל נקודה חדשה מצטרפת אליו ומייצבת את הגוף שלו, את כל האיברים שלו. כל פעם נדרש מאיתנו ביטול עצמי חדש כלפי הקבוצה. זאת העבודה שלנו באיסוף התאים לגוף העובָּר כתוצאה מהרבה פעולות כאלה.

בהתחלה, אלה הן נקודות כלליות שאין להן שום אבחנות ספציפיות, בדומה ל"תאי גזע". ואחר כך אנחנו מתחילים לראות בתאים האלה אבחנות. אנחנו עדיין לא רואים מאחורי התאים האלה איברים ספציפיים: כבד, רגליים, ריאות. האיברים האלה עדיין אינם פועלים, אלא רק נוצר הבסיס העתידי שלהם. אבל כבר אפשר להבדיל שאלה תאים שונים שיש להם אופי ביטול שונה.

מאוחר יותר האדם מתחיל להרגיש שקיים קשר בין כל מיני סוגי הביטול העצמי. הוא כל הזמן חווה כל מיני צורות של הפרעות ותגובות עליהן, מבחוץ ומבפנים. פעם מגיעה איזו בעיה חיצונית בצורה מיוחדת, ובזה מזמינה בו איזו תגובה פנימית מסוימת.

ופעם מופיעה בו הפרעה פנימית שמזמינה תגובה מסוימת מבחוץ. בהתאם לאופנים האלה, האדם כבר מתחיל להבדיל בקווים, להעריך את הגובה, אמנם שזה בינתיים רק עובָּר.

בדרך כזאת הוא צריך להשלים את כל המבנה שלו עד לצורה של אין סוף. מצד אחד, הוא משיג שלמות בצורתה הסופית, אבל מצד שני, הוא מתקרב לצורה הסופית הזאת בשלבים: בזה שעובר את כל הבחינות, שורש, א', ב', ג', ד'. כלומר הוא צריך לסיים את "עביות דשורש" של הרצון ואחר כך גם את דרגות א', ב', ג', ד'. אבל אי אפשר לסיים את בחינת שורש, עד שאתה לא מסיים את המדרגה האחרונה, ד', מפני שהיא קובעת ומשפיעה על המדרגה הקודמת.

יוצא, שהאדם גדל לסירוגין בכל התכונות, כל הזמן מתנדנד הלוך וחזור ומשלים הכול יחד. כך גם בעובָּר הגשמי, לא גדלים ברצף זה אחר זה הראש, הגוף, הידיים והרגליים, אלא הכול גדל באופן פרופורציונלי.

לכן דרגת ההתפתחות מוערכת כלפי הפרמטרים השונים. למשל, לילד בן שנתיים נלקחים בחשבון הגובה, המשקל, ההתפתחות הפנימית, היכולת לבצע פעולות מסוימות בידיים וברגליים. נבדקת הדרגה שלו כולה, על אף שהוא כולו שייך ל"דרגת הנפש". אלה הם אותם השלבים של חידוש הלבנה שאותם אנחנו צריכים כל פעם לחדש.

מתוך ההכנה לשיעור, 16.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הבעיות עוזרות לנו בזה שהן מפריעות
לעובָּר אין זכות להעביר ביקורת על אימו
להתכלל בעבודה עד לביטול עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest