דרכה של אישה

שאלה: מה קורה אם אני מתקדם מהר יותר מאשר אשתי?

תשובה: זאת גישה לא נכונה. ההתקדמות של גברים ושל נשים שונה באופי, בסגנון, ואין כאן מקום להשוואה. האישה משלימה בבריאה משהו אחר לחלוטין מהגבר.

לפעמים אתם יכולים למצוא שפה משותפת, אולם בדרך כלל זה לא כך. תתחילו לקרוא ביחד מאמר כלשהו או לשמוע שיעור, ואתה תראה שדרך החשיבה שלה שונה משלך, היא כאילו ניגשת לנושא מצד אחר, מסתכלת עליו מזווית אחרת. בסופו של דבר, היא מגיעה לאותם הפרטים של התפיסה, אבל הדרך, הגישה, הן שונות מאוד.

אתם יכולים לדון ביחד על נושאים כלליים, אבל אם אתם נכנסים לפרטים צריך לקחת בחשבון את הרמה הנוכחית.

שאלה: אני רואה שהתרשמויות שלנו משלימות זו את זו מצדדים שונים. אבל יחד עם זאת, היא חייבת להקדיש זמן רב לתינוק שלנו…

תשובה: זה התיקון של אישה. היא מטפלת בילדים כאילו על חשבון תיקון עצמי והפצה. אבל למעשה התיקון שלה מתבצע דווקא בצורה כזאת, והיא חייבת להיות אימא.

יש נשים ששואלות: "אולי כדאי לי לוותר על ילדים ולהקדיש את כולי ללימוד, הפצה, תיקון הנשמה?" – לא. אישה חייבת לתקן את נשמתה דרך הטיפול בילדים, יחד איתם, לפי מידת הזמן והרצון שנשארים לה.

לכן, אם יש לאישה הזדמנות להתחתן היא חייבת לעשות זאת, להוליד ילדים ולטפל בהם, אף על פי שנראה שבלי זה היא הייתה יכולה לעשות כל כך הרבה ולהתקדם בדרך הרוחנית מהר הרבה יותר. הייתה יכולה, אבל זאת כבר לא דרך התיקון.

שאלה: האם נשים עם ילדים צריכות להשוות את עצמן עם נשים ללא ילדים שמקדישות יותר זמן ללימוד והפצה?

תשובה: לא. אם אישה עם ילדים משתתפת כפי יכולתה בפעילות שלנו, היא עושה תיקון פי כמה וכמה יותר מאישה ש"נמנעת" מלהביא ילדים בגלל הקבלה. ה"הימנעות" הזאת לא תעזור.

אנחנו לא מבינים שהעולם שלנו בנוי לפי העולם הרוחני. ואם אנחנו מכניסים רוחניות לעולם, לחיים שלנו, זה מביא לנו תיקון. אתה לא יכול לעלות למדרגה הבאה, הרוחנית, אם לא בנית את יסודה בעולם הזה. ולכן אנחנו חייבים להתחתן, להוליד ילדים ומזה להתחיל את ההתקדמות.

נראה שזה היה מצוין אילו כל תלמידיי היו מתנתקים מהדאגות של העולם הזה ומקדישים את עצמם לרוחניות. כולם לומדים, מפיצים בכל ה"חזיתות", כולם מעורבים… אבל במקום זה הם מתחתנים והנשים מתנתקות מהתהליך כמעט לחלוטין, והגברים חייבים לפרנס את המשפחה ויחד עם בנות הזוג לפתור בעיות רבות. זה התיקון, ואי אפשר לברוח ממנו.

מאוחר יותר אתה תבין שדווקא בצורה כזאת אנחנו עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר.

ולהיפך, אלה שבורחים מנישואים מפספסים את הסיכוי לתיקון. זה קשור גם לגברים וגם לנשים. לכן, אם יש הזדמנות כזאת, צריך להקים משפחה ולחיות עם הנטל הזה.

כך או אחרת, משפחה עדיפה על כל דבר אחר, כיוון שהיא מהווה את החלק העיקרי בתיקון העולם. ולא במקרה העולם עומד כיום בפני התפוררות של מוסד המשפחה – בפתח לתיקונים העיקריים.

מתוך השיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 14.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אל תמנעו מעצמכם תמיכה רוחנית!
דרכה של אימא
הכוח הנשי והגברי הם תנאי להתעלות הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest