דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשקוד על כתיבת "אותיות העבודה"

לשקוד על כתיבת "אותיות העבודה"

כל ה"עולמות", ה"פרצופים" וה"ספירות" מתגלים בקשר בינינו. וכל זה מתחיל מדרגת "עובָּר", שבה האדם מתייחס לכולם כאילו הוא בעצמו אינו קיים. זה דומה לצמצום, לביטול עצמי. האגו מצטמצם כאילו הוא אינו קיים, ועל ידי זה האדם נכלל בתוך סביבתו כמו עובָּר בתוך אמו.

זה לא קורה מיד, כי בהתחלה עליי ולעבור "ג' ימי קליטת הזרע". לא מספיק ביטול עצמי כי בצורה כזאת אני רק לא מפריע לעליון. אבל כדי להתכלל בתוכו ולהפוך לעובּר שנדבק לדופן הרחם, אני חייב לעבור את "שלושת ימי קליטת הזרע". אף על פי שאני צמצמתי את עצמי, אני חייב לקבל מהעליות את ג' צורות ההתנהגות שלו, "קו ימין", "קו שמאל" ו"קו אמצעי". אני מתבלט גם כלפיהם ומקבל את שליטת העליון.

בשבילי העליון הוא הקבוצה. אנחנו לא מחפשים את העליון באיזשהו מקום בשמים, אלא רק בסביבה שלנו. הסביבה יכולה להתייחס אליי טוב או רע, זה לא חשוב. אני מוכן לבטל את עצמי כלפיה בכל מה שקורה, העיקר להיות דבוק לקבוצה, ב"אמונה למעלה מהדעת", להבין שזאת המדגה העליונה שלי. הבורא פונה אליי דרך החברים.

כך עוברים "ג' ימי הקליטה" ואם אני מוכן לבטל את עצמי כלפי הקבוצה, אז אני ממשיך את התפתחותי. גם היא דורשת ביטול מצידי. העובָּר כל הזמן מבטל את עצמו. אבל על ידי זה אני מתחיל להרגיש את השפעת הקבוצה. יתכן שהחברים בעצמם אינם מרגישים את מה שהם נותנים לי, כמו בדוגמה עם רבי יוסי בן קיסמא ותלמידיו. ואני מקבל הבחנות רוחניות אמיתיות שאני מקבל דרך כל העולם דרך כל מה שנמצא סביבי.

אחרי ארבעים הימים הראשונים אני מגיע לדרגת "בינה". התקופה הזאת נקראת "ארבעים יום ליצירת הוולד", מפני שמאותו רגע אני מתחיל לקבל את צורת האדם העתידי. ה"בינה" מציירת לי את הצורה הראשונה של הבורא. כך מתקדמת ונמשכת תקופת ההתפתחות של העובר הרוחני עם כל המילויים שלו. העיקר בתקופה הזאת, כל הזמן להתבטל. וככל שאני מתבטל על פני האגו שלי, על ידי זה אני מקבל מילוי. המילוי שלי הוא המאבק הפנימי שלי, ההתגברות על האגו שלי שהופכת ל"אותיות העבודה".

בתוך התבנית של הוי"ה (י'-ה'-ו'-ה') מתווספות אותיות העבודה שלי, כלומר המילוי. הרצון שלי מתחיל להתכופף כדי לקבל את צורת האדם העתידי. כך אנחנו מתחילים את דרכנו הרוחנית.

לפי דעתי, דוגמת האֵם שמלמדת את ילדיה שיהיו ילדים טובים, שישחקו יפה וייקחו דוגמה מהמבוגרים, היא נכונה מאוד. אם אנחנו רוצים להפוך את עצמנו לאדם "הדומה לבורא", אז עלינו לקחת דוגמה ממנו. הבורא הוא טוב ומיטיב וגם אני צריך להוכיח שאני טוב לבריות. אם אני באמת משתוקק לזה, אז אני אגלה התנגדות פנימית יותר ויותר גדולה מצד הטבע שלי ועל ידי ההתגברות אני אתחיל לגלות את הבורא.

אנחנו חוקרים את הבורא מתוך היצר הרע שלנו, ולא מקבלים צורה מוכנה כלשהי מלמעלה. הצורה, מילוי האותיות, הוא בעצמו האותיות! רק אנחנו בתוך הרצונות שלנו, על ידי ביטול עצמי והכנעה עצמית, על ידי השתוקקות להיות יותר ויותר דומים לבורא למעלה מהאגו שלנו שרוצה את ההיפך, בונים מעצמנו את הבורא.

מתוך ההכנה לשיעור, 13.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ילד טוב לוקח דוגמה מההורים
שלושה ימים של מבחן לנאמנות
תלמד לקרוא את הבורא לפי האותיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest