דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תקבל כל מצב בחיוך

תקבל כל מצב בחיוך

שאלה: בזמן הסדנה הרגשתי את רצון החברים בצורה כל כך חזקה, כאילו שהם חיים בתוך לבי. אבל אני עד כדי כך מתמלא מזה, שאני לא יודע מה לעשות הלאה וכיצד לחזור למצב ההגיוני הרגיל?

תשובה: ממש בתחילת הלימודים שלי אצל הרב"ש, אחרי בערך שבועיים או חודש, אני פתאום חוויתי הרגשה בלתי רגילה ושאלתי את אחד התלמידים הוותיקים שלו, שעוד למד אצל בעל הסולם, מה זה אומר? והוא אמר, שעוד מעט יתגלו בפני הרגשות עוד יותר נפלאות.

אך תוך זמן קצר קיבלתי כזאת מכה, נפילה כל כך חזקה, שאפילו כבר לא הלכתי לשאול אותו. לא היה לי כוח לכך, הייתי פשוט משותק ולא ידעתי מה לעשות.

אנחנו זקוקים לתרגול כמו הספורטאים או החיילים באימונים. חייבים להתכונן מראש להישאר מעל כל ההרגשות שלנו וכל הזמן לשמור על כושר השיפוט, ההיגיון ולנתח באיזה מצב אני נמצא ומה עליי לעשות. ואילו הרגשות חייבים להיות מתחת לזה. עליי כל הזמן לשלוט על עצמי ולא לאפשר לזרם הרגשות לסחוף אותי.

אסור להדחיק את הרגשות, אבל חייבים לשלוט עליהם על ידי השכל. הראש שלי צריך להיות יותר גבוה מהלב שלי. אמורים להגיע למצב שכל הרגשות שבלב יתקבלו כטובים ומועילים. כפי שאמר בעל הסולם, שהוא שמח ברשעים שמתגלים. הרי זוהי הצלחה רבה אם מתגלים חלקים חדשים של האגו. אם זה מתגלה, זה סימן שכבר אפשר לתקנו.

אז מדוע אתה בוכה? בגלל שהגילוי הזה אינו נעים לך? זה כאילו שמגלים מחלה. אבל אם המחלה כבר באה לידי ביטוי אז זה טוב, זוהי כבר יציאה שלה מההסתרה החוצה. כזה חייב להיות היחס שלנו. אך לא נוכל לבצע את כל זה אם אין לנו תמיכה מבחוץ. זוהי נקודה מאוד חשובה שבדרך כלל אנחנו מפספסים. אנחנו חייבים לחזק אחד את השני על מנת שכל אחד יוכל לבצע את הבירורים הפנימיים במהירות רבה, יחד עם כל הטלטולים שלו למעלה ולמטה.

אני לא מבטיח לך שההרגשה הנפלאה הזאת שחווית תישאר לזמן ארוך. אבל אני מקווה שתקבל כל מצב בחיוך, מה שזה לא יהיה.

מתוך שיעור ההכנה לכנס ערבה, 30.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לבבות מחוברים
אנחנו מבקשים שהבורא יהיה איתנו כל הזמן
ביחד נצוף מעל המים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest