דף הבית / חינוך, ילדים / מה יהיה לאחר הקפיטליזם?

מה יהיה לאחר הקפיטליזם?

דעתו של ק. פרומקין (K.Frumkin), עיתונאי ופילוסוף: הקפיטליזם יכול להיות מוגדר כמערכת כלכלית המבוססת על בעלות פרטית על אמצעי הייצור, העבודה בשכר, והשוק. כלומר, היעלמותו של הקפיטליזם כרוכה בהחלפת הבעלות הפרטית על אמצעי הייצור, העבודה בשכר ושווקי הסחורות והמטבע.

הכלכלה הממלכתית תחליף את הקפיטליזם. במעבר מחברה קפיטליסטית לא יהיה סוג דומיננטי אחד של בעלות, אלא תהיה "כלכלה רב- שכבתית" ושוויון של כל צורות הבעלות. הרעיון הזה כבר הפך למציאות בעולם המודרני.

כדי שהכלכלה לא תעצור, כל יצרן צריך לקבל פיצוי על ההוצאות שלו. לשוק יש תפקיד בסיסי בארגון של הכלכלה. ביסוד של השוק נמצא תהליך החליפין.

על מנת לנטוש את החליפין בשוק, יש לפתור:

א. את בעיית ההיצע והביקוש של הכוונת היצרנים למטרות הרלוונטיות לצרכנים.

ב. את בעיית המוטיבציה של היצרנים.

ההתגברות על הקפיטליזם תתרחש על ידי התגברות על הכלכלה, כאשר מניעים כלכליים לא ישפיעו על התנהגותם של האנשים: ההתגברות של הכלכלה תתבצע על ידי עודף של עושר, כאשר השפע הכללי פשוט יאפשר לאנשים לא לחשוב על הפרנסה והחליפין, או שאותו האפקט יהיה מושג באמצעות אוטומציה טוטאלית ויציאת האדם מתהליך הייצור.

התייחסותי: הייצור ההמוני הרגיל יישאר בעבר, הרובוטים והתוכנות יחליפו את האנשים. המדפסות 3D הביתיות יחליפו את המפעלים. על ידי החינוך האינטגרלי ההדרגתי של החברה וירידת הרצון לצרכים חומריים מיותרים, בנוסף לרובוטיקה, אנחנו נגיע להופעתו של העניין בעבודה המשותפת כתגמול.

ידיעות קודמות בנושא:
היום 90% מהכלכלה מורכבת מאוויר
המהפכה התעשייתית השלישית
הטכנולוגיה מפחיתה את הזיכרון שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest