לוח השנה הרוחני

"ויאמר יהוה אל משה לאמור: ואתה דבר אל בני ישראל לאמר אך את שבתתי תשמרו כי אות הוא ביני וביניכם לדרתיכם לדעת כי אני יהוה מקדשכם." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"א, פסוקים י"ב – י"ג).

שבת מהווה סמל של גמר התיקון. ששת ימי השבוע, הקודמים לשבת, מסמלים באופן אלגורי את ששת אלפים השנים שבמהלכן מתגלה בנו האגו.

היהודים מנהלים את לוח השנה שלהם מאותו יום, כאשר האגו התגלה לראשונה כרע. זה התרחש בשנת אפס ומאז הם חוגגים את היום הזה כראש השנה.

לכן לוח השנה ביהדות הוא רוחני, כי אנחנו חוגגים את היום הזה כאשר האדם שקראו לו "אדם" היה הראשון שגילה את האגו שלו והצליח לתקנו. הוא הבין כיצד מסודר החלק השני הנסתר מאיתנו של העולם, למה העולם שלנו כל כך אגואיסטי, בנוי על שליליות וניצול של אחרים, ואיך צריך להפכו להיפך. אחרי שהוא גילה את המערכת הזאת, אדם תיאר אותה בספר "רזיאל המלאך", כלומר "הכוח הסודי" (מלאך, זה כוח). מיום הגילוי של המערכת הרוחנית אנחנו מנהלים את ההשתלשלות הכרונולוגית עד לגמר התיקון.

אדם היה הראשון שעשה את התיקון הרוחני והשיג השתוות והידמות לבורא, לכן הוא נקרא "אדם הראשון", שזה מסמל "הידמות ראשונה לבורא".

עד להשתוות והידמות הכוללת המלאה לבורא צריכים לעבור ששת אלפים שנה. עם זאת, התקופה הזאת יכולה להיות מקוצרת, מפני שבשלב האחרון מופיעה אצלנו הבחירה החופשית שמאפשרת לקצר אותו. אבל אם אנחנו לא נשתמש בה, אז התאריך הקודם יישאר בתוקפו.

בכל מדרגת תיקון, ששת אלפים שנה חוזרים בצורה רוחנית ובאופן כזה יוצרים שש מדרגות קטנות. והמדרגה השביעית מסמלת את האלף השביעי, כלומר את גמר התיקון. ומכאן נובע המושג "שבוע".

בעולם שלנו לא קיים המושג האסטרונומי "שבוע". יש יום, חודש, שנה וכולי, אבל אין שבוע. שבוע, זהו דווקא מושג רוחני שבא לנו מאדם.

נאמר: "זכור את יום השביעי". היום הזה מסמל את התיקון הכללי ולכן אסור לעבוד ביום השביעי. אנחנו כאילו מראים שאנחנו רוצים להגיע לכזה מצב, כאשר כבר לא יהיה צורך לתקן שום דבר.

אותו היום שבו אדם השיג את האגו שלו, רצה לתקן אותו ונשבר, זה יום השישי. ראש השנה מתחיל מההשגה, מהיום השישי. לחמשת הימים שעד היום השישי אנחנו קוראים בשם "ימי בריאת העולם". דווקא ביום השישי אדם הרְגיש שהעולם הוא לגמרי לא כפי שהוא מצטייר בתחושות הבהמיות של האדם, אלא הרבה יותר רחב, גבוה, ולגמרי אינו שייך לגוף הפיזי שלנו.

קיים הטבע הדומם, הצומח והחי, וקיים בן אדם, האדם, שאותו אנחנו צריכים לגדל בתוכנו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 02.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"זכור את יום השבת"
שנה חדשה, התחלה חדשה
לוח השנה החגיגי של העלייה והחיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest