דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / ההתקדמות האינטנסיבית בתוך ה"אקווריום"

ההתקדמות האינטנסיבית בתוך ה"אקווריום"

שאלה: אנחנו ניסינו לשחזר את הניסיון שעברנו בתוך ה"אקווריום" ביחד עם החברים שלנו שהגיעו לכנס, עברנו יום של סדנאות ודיונים בלתי פוסקים. אנחנו חשנו הרגשה מסוימת של חיבור בינינו, אבל כל אחד הרגיש אותו בצורה אחרת. מה זה היה? וכיצד ניתן לחזק ולהמשיך את ההרגשה הזאת, מפני שכולנו מאוד אהבנו להיות בה?

תשובתי: כשאנשים מתחברים הם עוברים חוויות מיוחדות. זה קורה בכל סוגי החיבור, באם הם טובים או רעים, לא משנה מה מטרתם. החיבור עצמו מביא הרגשת כוח, התפתחות, שמחה והתפרצות של אנרגיה.

אבל אם החיבור מכוון כדי שכל אחד יתעלה מעל עצמו ויתמוסס בתוך החברים, אז מתגלה בתוכו כוח רוחני. בהתאם למאמץ של כל אחד להתעלות למעלה מה"אני" שלו, פועל עלינו המאור המחזיר למוטב ומעביר לנו את הכוח העליון שמחבר בינינו, מספק הרגשת החיבור. אם כל אחד רוצה לבטל את עצמו כלפי החיבור, אז החיבור הזה מקבל כוח עצום שמכוון כלפי הבורא. כי זה תואם לתכונת הבורא, להתחבר למעלה מהאגו שלנו, מעל עצמנו.

בהתאם להשתוקקות שלנו "אני לדודי ודודי לי", אנחנו מתחילים לקבל הארה. הפעולה המיוחדת הזאת של האור העליון מעלה אותנו יותר ויותר למצבים חדשים שבהם אנחנו כבר מתחילים להרגיש גילויים רוחניים מסוימים. אנחנו לא יודעים בדיוק מה אנחנו מרגישים וגם לא יכולים לפענח, אבל מופיעה הרגשת מצב יותר נעלה, שונה, שאינו דומה לשום דבר אחר בעבר.

זאת התרגשות מיוחדת, נעימה, אבל היא יכולה להפוך ללא נעימה. הכול תלוי כיצד האדם שומר על המצב הזה וממשיך את עבודתו בקבוצה. מה שאתם מרגישים זה את ההשפעה התמידית של ה"אור המקיף", במידה שאתם רוצים לבטל את עצמכם ולהיות מסורים לקבוצה בלי שום תירוצים, אלא פשוט מפני שכך ממליצים המקובלים, כך מסביר המורה וכך כתוב בספרים.

אם אתם רוצים להשתנות ולהתחבר לגוף אחד כדי שכל אחד יפסיק להרגיש את עצמו, אלא רק את ה"אנחנו" המשותף בינינו, את המהות העליונה, אז אתם מקבלים את השפעת "האור המקיף". זהו כוח מיוחד שמתחיל לעבוד עליכם ולבצע שינויים בתוך התוכנה הפנימית שלכם.

אתם לא סתם מרחיבים את תפיסתכם, הרגשתכם, הבנתכם ואת שכלכם. התפיסה משתנה במהותה, נעשית אינטגרלית. זה משהו שלא היה קודם. אתם מתחילים להרגיש את המרחב שמקיף אתכם כשקוף, אחיד, שבו פועל כוח אחד. אדם מרגיש שהוא שייך למערכת האינטגרלית הזאת.

שאלות בזמן הסעודה, 27.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אקווריום
כוחה של המדרגה הרוחנית
"בוא וראה" את עצמך החדש

One comment

  1. רז - קבוצת רעננה

    כבוד הרב, יש לי שאלה על התנהגות האור בכלי.
    ישנה תופעה בתחום יחסית חדש שנקרא פוטוניקה ״חקר התנהגות האור ברמת הפוטונים״ שמתוארת כך…כשמעבירים אלומת אור דרך סיב אופטי המאוגד ביחד עם סיבים נוספים ללא מחיצה ביניהם האור ״בורח״ מהסיב שלו וזולג לתוך הסיבים שלידו בצורה שאינה ניתנת לחיזוי. התופעה הזו נקראת cross talk, והיא מאופיינת בהנחתה של עוצמת האור – attenuation. השאלה שלי היא האם הבורא מכוון שהאור העובר דרכנו יתפזר לכל עבר ללא שליטה, בצורה רחבה אבל לא מעמיקה (השפעה קצרה לכמה שיותר אנשים) או שהוא מכוון שאנו נגלה דרך לגרום להשפעה עמוקה, לאורך זמן, אך מכוונת למספר מועט יותר של אנשים. כלומר, שתהיה לנו שליטה מסוימת לאן ואיך עובר האור מאיתנו.
    השפעה רחבה אך קצרה או השפעה צרה ועמוקה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest